Naše čtenářka nám poslala opravdu poučný příběh. Při běžném nákupu se stala svědkem nevybíravého chování zaměstnance obchodu, ten však byl po zásluze potrestán.
Staří lidé si jistě zaslouží náš respekt, už jen z titulu jejich životní zkušenosti, ale také jejich větší zranitelnosti. Někteří lidé nemají důchodce příliš v lásce, a hlavně nakupující důchodci se stali terčem řady vtipů. Nedávno jsme na DámskémDeníku psali o mladé ženě, která se shodou okolností přestěhovala do ulice, kde žili jen samí důchodci, a život s nimi si zamilovala.
Stará žena nedokázala rychle spočítat drobné
Ani naše čtenářka Lenka Píchová z Kněždubu rozhodně nepatří k těm, kteří by si z důchodců utahovali. Naopak, byla naprosto šokovaná, když se stala svědkem otřesného chování mladého pokladního, který se starou ženou tedy rozhodně neměl trpělivost. Zatímco paní Lenka stála v řadě u jedné pokladny, u té druhé si všimla staré babičky, která se snažila zaplatit skromný nákup.
Bylo to jen pár jablek. Paní už však trpěla třesem, a tak jen obtížně počítala drobné ve své dlani. Vždycky jí nějaká mince vypadla a ona začala peníze počítat znova. Hned za ní stál ve frontě mladší pár. A jak paní Lenka uvedla, byl to ten typ páru, který je jako ze škatulky, a mladá žena se také pyšnila silikonovými ňadry. Co jí přebývalo vepředu, jí však chybělo na elementární slušnosti. Vzdychala a obracela oči v sloup při pohledu na marné snažení staré ženy.
Pokladníkova trpělivost byla u konce: „Jak dlouho to ještě bude trvat? Spočítejte si bokem své peníze a pak se vraťte!“ oznámil pokladník babičce a otočil se na mladý pár za ní a začal si s nimi povídat. „To snad není možné. Vždyť nemá ani žádné peníze!“ řekla rozhořčeně slečna a její přítel jí horlivě přikyvoval. Pokladní si také hned přisadil: „Chodí tu jen proto, že nechtějí sedět doma. Nemáte ponětí, kolik důchodců sem chodí. Jsou to úplné davy. Je to prostě hrozné.“
Paní Lenka se musela staré ženy zastat
Paní Lenka ve vedlejší frontě nemohla věřit vlastním uším a nemohla se staré ženy nezastat. Obrátila se na pokladního a řekla: „Co si to dovolujete? Ta paní je zákazníkem vašeho obchodu.“ „Proč se do toho plete? Vy tady nepracujete a ani nevíte, o co jde,“ řekl jí naštvaně pokladní. Najednou se stalo něco, co nikdo nečekal.
Před pokladním se zjevil muž se zápisníkem v ruce. „Dobré ráno, pane. Bude vám uložena pokuta. A kromě toho si můžete začít hledat novou práci,“ řekl pokladnímu. „Kdo jste?“ ptal se s překvapeným výrazem pokladní. Muž se představil jako oblastní manažer řetězce, který se zrovna přijel podívat na tuto konkrétní prodejnu. Bylo jasné, že zaměstnanec hrubě porušil etický kodex, a manažer s ním neměl žádné slitování. Proč se vyplácí mít ve firmě zavedený etický kodex, vysvětluje článek na serveru BussinessInfo.
Jak se říká, v obchodě platí: Náš zákazník, náš pán. Pokladník si nenechal své dojmy pro sebe, staré ženě nijak nepomohl a stálo ho to místo. Pokud by se vám něco podobného stalo, klidně se obraťte na vedoucího prodejny, který zjedná nápravu. V případě jiných nekalých praktik se můžete také odvolat na Zákon o ochraně spotřebitele.