Máma nechala svého 12letého syna odejít ze školy, aby mohl hrát počítačové hry. Je to prý její nejlepší životní rozhodnutí

Počítačové hry jsou oblíbenou aktivitou mladých lidí. A pro některé se mohou stát i nesmírně výdělečnou formou obživy.

Chlapec hraje PC hru i Zdroj fotografie: Piqsels

Dnešní mládež je pro mnohé nepochopitelná. Neodlepí se od telefonu, notebooku či televize, minimalizuje sociální kontakt a jen sleduje nějaké nesmysly. Kazí si při tom oči, nemluvě o nesprávných stravovacích návycích, které vedou k řadě zdravotních potíží. Dále u toho zaujímají prazvláštní polohy, které rozhodně nejsou vhodné pro správné formování páteře. Někdy je ale láska k zálibě silnější než vše ostatní a záleží pak na rodičích, kam to nechají zajít.

Přínos hraní počítačových her

„Je prakticky nemožné, aby se děti úplně vyhnuly střetu s technologiemi, nicméně doporučuji jejich kontrolu. Co sledují, jak často, jak dlouho a zda to není na úkor sportu a času stráveného venku či s vrstevníky,“ doporučuje pedagog pan Libor S. z Kopřivnice. Rodiče mají velkou řadu nástrojů, kterými mohou korigovat čas svých potomků u obrazovek. Je to také o domluvě. DámskýDeník zveřejnil článek, kde rodiče nemají problém dát dětem do rukou telefon. Pravidla jsou ale jasná – musí pravidelně číst a pomáhat s úklidem domácnosti.

Podle webu Špidla má hraní počítačových her také mnoho výhod, které danému jedinci přinášejí. Navozují psychickou vyrovnanost a mohou také zvyšovat sebevědomí. To bývá u dětí často velmi nízké. Daří-li se jim ale ve virtuálním světě, jejich osobnost to posílí. Nepopiratelným pozitivem je pak zlepšení postřehu, kognitivních funkcí, citu pro přesnost, řešení problémů a v neposlední řadě se také jedná o zábavnou formu učení. Hry jsou často v jiném než rodném jazyce, zlepšuje se tak znalost (většinou) angličtiny, ale také zeměpisu či dějepisu.

Jak se vydělávají miliony

Anne z malého městečka ve Spojeném království má se synem velmi dobrý vztah i proto, že jsou na všechno sami. Benjyho, který trávil ve svých 12 letech spoustu času hraním epické hry Fortnite, matka plně podporovala. Brzy byl velice známý ve virtuálním světě a dokonce začal vydělávat nemalé peníze. Jeho snem bylo pořídit mamince hezké bydlení, jak píše web ESPN. A tak opustil školu, aby se hře mohl věnovat naplno. A během několika málo let se stal skutečným profesionálem vydělávajícím peníze, které mu mohou dospělí závidět.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený NRG (@nrggram)

Přestože se Anne setkala s nemalou kritikou, svého rozhodnutí nelituje. Benjy se do školy opět vrátil, jelikož ví, že i akademický úspěch je důležitý.