Matka dítěte s ADHD je znechucená ze zprávy od učitelky: „Měl by být izolován od ostatních. Neustále otravuje ostatní děti“

Syndromem hyperaktivity s poruchou pozornosti trpí zhruba osm procent školáků. Spousta učitelů ale s dětmi, které potřebují individuální přístup, neumí pracovat.

škola i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pro učitele je někdy složité popasovat se s vyučovací hodinou tak, jak si naplánovali. V početné třídě, kde se objeví nějaký ten neukázněný žák, který neustále vyrušuje, je složité jakékoli informace, znalosti nebo dovednosti předávat. Některé děti ale nezlobí kvůli tomu, že jsou prostě nevychované, ale proto, že trpí nějakou poruchou, jako je třeba ADHD. S takovým žákem kantorům často dojde trpělivost.

Matku chlapce nadzvedl vzkaz učitelky

Děti s ADHD jsou obtížně zvladatelné a bezradným učitelům z nich jde hlava kolem. Vyučovací hodinu totiž dokáží spolehlivě zbortit. Nedokáží totiž udržet pozornost, nevydrží sedět v klidu a poslouchat výklad, jednají impulsivně, jsou nesoustředění, neplní si povinnosti nebo třeba ztrácejí věci. Podle Deníku trpí syndromem hyperaktivity s poruchou pozornosti až 8 procent školáků a asi 40 procent z nich může mít hyperaktivitu kombinovanou s autismem.

holčička v obchodě

Cizí muž se v obchodě sprostě pustil do 4leté holčičky s ADHD. Zoufalé matce pomohla paní stojící v řadě

Ne každý pedagog ví, jak pracovat se žáky s ADHD, kteří potřebují individuální přístup, aby mohli ve třídě přiměřeně fungovat. Podle serveru Parenting jednu polskou matku chlapce s Aspergerovým syndromem a ADHD pobouřilo jednání učitelky angličtiny. Na sociálních sítích zveřejnila to, co suplující kantorka napsala o jejím synovi do elektronického deníku, což je jakási obdoba někdejších žákovských knížek.

Chlapec by měl být izolován od zbytku třídy

Angličtinářka si moc nebrala servítky. „Dnes jsem poprvé suplovala ve třídě 6. A a měla jsem možnost seznámit se s Filipem. Je mi líto všech učitelů, kteří v této třídě učí! Během vyučování neustále rušil ostatní a dělal si legraci. Místo toho, aby se Filip soustředil sám na sebe, komentuje chování ostatních. Jeho chování je nechutné!“ cituje poznámku učitelky web Goniec. Ale to nebylo všechno.

Matka s nevrlým malým synem iZdroj fotografie: Freepik

Kantorka ještě připojila své doporučení. „Takový žák by měl být izolován od zbytku třídy, protože ostatním se v hodině nepracuje dobře. Pokud s ním něco neuděláte, nic dobrého z něj nevyroste,“ dodala. Matka dítěte z toho byla rozčarovaná, protože škola o tom, že její syn má ADHD, cukrovku a Aspergerův syndrom, ví. Kvůli nevybíravému vzkazu angličtinářky si stěžovala výchovnému poradci i ředitelce školy.

Co říkáte na to, co učitelka o chlapci napsala?

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Zobrazit další články