5 užitečných triků, jak se snadno vzdát sladkostí: Nebojujte sami se sebou, pochopte fungování těla

Odmítání sladkostí bez utrpení a stresu – je to opravdu možné? Ano, zavedete-li do života pár technik, které vám rozhodně usnadní cestu k zamýšlenému cíli.

i Zdroj fotografie: Deposipthotos
                   

Lahodné, úžasné, svůdné, ale poměrně škodlivé – tak se dají popsat sladkosti. Samozřejmě nám cukr v těle mnohými způsoby pomáhá, ale všeho musí být s mírou. Jak sladkostem tedy můžete odolat? Jste-li opravdoví mlsouni a jíte takové množství cukru, že to škodí vám a vašemu zdraví, pak je těchto pět tipů speciálně pro vás. Ukážeme si několik účinných metod, jak se bez větších potíží zbavit svého zlozvyku.

1) Vytvořte si vyvážený jídelníček a držte se ho

Dbejte na to, aby byl váš jídelníček kompletní, tedy bohatý na všechny pro tělo potřebné látky. Musíte jíst všechno a ve správném poměru: tuky, bílkoviny a sacharidy. Pokud udržíte jejich rovnováhu, tělo nebude ničím přetížené a naopak sladkost ocení. Pokud s jídelníčkem bojujete, vyhledejte pomoc nutričního poradce.

2) Pijte dostatek vody

Tato položka by měla být psána s vykřičníkem, protože je relevantní pro všechny lidi bez výjimky, nejen pro ty, kteří mají chuť na sladké. Vždy pijte hodně vody – čím více, tím lépe. Tímto způsobem si zrychlíte proces metabolismu, uhasíte zvýšený pocit hladu a zároveň účinně zaženete touhu sníst něco sladkého.

iZdroj fotografie: Depositphotos

3) Nedělejte dlouhé přestávky mezi jídly

Jezte častěji, a především pravidelně. Faktem je, že když je mezi jídly dlouhá pauza, mozek vysílá do těla poplašný signál – zdá se mu, že se nutně potřebuje zásobit co největším množstvím rychlých sacharidů – čokolád a jiných hříšných nezdravých věcí. Stačí systematizovat jídla a okamžitě si všimnete, že vaše chuť na sladké je mnohem slabší.

4) Nahraďte sladkosti čerstvým/sušeným ovocem

Pamatujte, že ovoce obsahuje vlákninu a fruktózu, přitom je sladké, chutné a nezvyšuje hladinu endorfinů o nic méně než čokoládová tyčinka nebo kousek dortu. Ráno jezte 1–2 porce ovoce, ale ne více. Pokud si dáte ke svačině denně porci ovoce, po nějaké době zjistíte, že čokoládu nejen nemusíte, ale že vám také připadá příliš nevýživná a sladká. Hlavní věcí je však dávat si pozor na množství, protože nekontrolovaná konzumace sušeného ovoce může být nebezpečnější než čokoláda samotná.

iZdroj fotografie: Depositphotos

5) Vařte domácí sladkosti

„Chceš-li něco dělat dobře, udělej to sám,“ řekl Ferdinand Porsche a tato úžasná fráze platí i pro naši situaci. Udělejte si koláč, dort nebo jiný moučník vlastníma rukama – touto cestou budete důkladně znát složení a nebudete se muset starat o snědené kalorie. Zároveň je pečení velká zábava a říká se, že práce odvedené vlastnoručně si nejen budete vážit, ale ještě si na ní více pochutnáte.

Jak jste na tom se sladkostmi vy?

Zdroj: TheSun

Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Zobrazit další články
adbz.cz
adbz.cz
Trik hotelových uklízeček: Polštáře budou jako nové, zažraná žlutá špína, pot ani bakterie se v nich neudrží
Události247.cz
Události247.cz
Předstupeň jaderných zbraní: Putin hodlá podniknout zničující krok. Ve hře je vypuštění smrtící látky do ovzduší
JakZdravě.cz
JakZdravě.cz
Hodnoty na tlakoměru, které znamenají velký problém. Mnoho lidí to neví a vyčkává
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
„UFO hacker“ se naboural do webových stránek NASA. Prý tam našel informace o mimozemšťanech a viděl i fotky