Každý má nějakou práci, aby vydělal peníze, a uspokojil tak všemožné potřeby. Mladý muž ale pracuje úplně jinak.
Lidé se živí mnoha způsoby. Někteří pracují manuálně, jiní v pohodlí kanceláře, či mají všelijaká zajímavá zaměstnání kombinující obé. Každému ale vyhovuje něco zcela jiného. Draví lidé, kteří se nebojí proaktivně komunikovat a touží po profesním růstu, asi těžko budou vykonávat práci knihovníka. Naopak člověka, který má rád pohyb, by zcela jistě nenaplňovala práce sedavá a trápil by se. Muž z Japonska ale pojal svou výdělečnou činnost zcela jiným způsobem.
Extrémní izolace má pojmenování
Společnost a blízkost někoho je pro některé lidi zcela vzdáleným snem. Obecně je známo, že lidé, obzvláště pak mladí, se scházejí čím dál tím méně a preferují komunikaci skrze sociální sítě. Tento nešvar byl prohlouben v době, kdy se šířila pandemie Covid-19 a lidé byli nuceni žít po nějakou dobu v úplné izolaci. To nedělá dobře nikomu, ale v Japonsku je situace vůbec nejkritičtější. Na Japonce jsou obecně kladeny velmi vysoké nároky. Musí být stále nejlepší, a to nejen ve studiu, ale i v práci. A to se musí někde projevit. Tedy na psychickém rozpoložení.
Doba nucené izolace pak tisíce Japonců zcela semlela a dokonce už několik let neopustili svůj byt. Tento „trend“ má své speciální označení – hikikomori, jak uvádí Reflex. Mladý Japonec Shoji Morimoto pracoval až do roku 2018 v kanceláři jako řadový pracovník. Poté ale dostal výpověď s odůvodněním, že jeho práce nepřispívá rozvoji společnosti. Zkusil si tedy na takovém nicnedělání vybudovat novou kariéru. A světe div se, vydělává mu to.
Profesionální společník
Shoji pronajímá svou osobu, ale pozor, rozhodně se nejedná o služby se sexuálním podtextem. Lidé trpící samotou a bez přátel si mohou pronajmout jeho čas, aby na ně například čekal v cíli maratonového běhu, šel s někým na koncert či sloužil pro povídání si skrze videohovor s paní, která zrovna maluje svůj byt. Požadavky jsou velmi rozličné. Nijak aktivně se ale do hovoru nezapojuje, často slouží jen jako rameno pro ty, co se potřebují vypovídat, a neodpovídá, není-li tázán. Loňský rok si takto vydělal přes 80 000 dolarů, tedy skoro 2 miliony Kč. Má to ale i své temnější stránky.
„Byl jsem postaven do těžkých situací, jako je stát ve frontě pod žhnoucím sluncem či hodiny v mrazu, účastnit se bouřlivých večírků s cizími lidmi, aniž bych tam někoho znal,“ řekl Shoji pro CNBC. Lidé jsou sociální tvorové, a tak vyhledávají společnost jiné osoby nebo třeba i psa, jak DámskýDeník dříve uvedl.