Léky na vyrážku ji upoutaly na invalidní vozík: Do té doby byla 17letá dívka naprosto zdravá

Už několik hodin poté, co užila první předepsanou dávku antibiotik, začala mít dívka zdravotní potíže. K silné bolesti hlavy a nevolnosti se přidal třes, zmatenost a ochrnutí.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Obyčejné kožní problémy způsobily, že se život sedmnáctileté Tii Lazzeri-Madenové převrátil vzhůru nohama. Talentovaná hudebnice z Bournemouthu ve Velké Británii byla zdravou a fyzicky zdatnou teenagerkou. Všechno se ale dramaticky změnilo, když kvůli svým potížím začala užívat antibiotika. U dívky totiž vyvolaly složky léků řadu závažných vedlejších účinků. Ochrnula a skončila upoutaná na invalidní vozík.

Na kožní potíže jí lékař předepsal antibiotika

Děsivý příběh dívky začal loni v lednu. Tia, která byla do té doby zdravá a v dobré kondici, začala mít banální kožní problémy. Podle deníku TheSun lékař u dívky diagnostikoval infekci a předepsal jí antibiotika obsahující metronidazol. Během několika hodin po užití první dávky léků se ale Tia necítila ve své kůži. Měla silné bolesti hlavy, nevolnost a byla citlivá na světlo. Zpočátku tomu ale nepřikládala velkou váhu.

23letá žena snědla polévku z polotovaru a ochrnula. Podle všeho za to mohl botulin, který pokrm obsahoval

Po několika dnech začala mít třes v končetinách a problémy s chůzí. Z pohotovosti ji ale poslali domů, protože vyšetření nic neodhalila. Potíže se ovšem zhoršovaly. Tia začala být zmatená, měla problémy s mluvením a během týdne nemohla chodit. „Bylo to děsivé. Ze zdravé, šťastné teenagerky, která ráda chodila běhat a do posilovny, jsem se stala prakticky ochrnutou od pasu dolů,“ vypráví dívka. Nakonec ji hospitalizovali v nemocnici.

Po vysazení léků potíže ustoupily

Podstoupila řadu testů, včetně vyšetření na roztroušenou sklerózu a mozkový nádor. Lékaři se zaměřili i na antibiotika na kožní potíže. Po jejich vysazení ustoupilo zmatení i bolesti hlavy. Tia ale byla stále upoutaná na lůžko a nemohla chodit. „Během čtyř měsíců jsem se už pohybovala na invalidním vozíku. Nakonec mě fyzioterapeut postavil na nohy. Po pár krocích se mi ale roztřásla pravá noha a upadla jsem,“ svěřila se nedávno Tia webu Parenting.

Tia Lazzeri-Madden was a fit, healthy teenager – a musician with her whole life ahead of her. But a rare condition has…

Zveřejnil(a) The Sun dne Úterý 7. května 2024

Lékaři se domnívali, že nakonec se její stav vrátí do normálu, ale to se nestalo. Později se ukázalo, že Tia trpí funkční neurologickou poruchou. Jde o onemocnění na pomezí psychiatrie a neurologie. Předpokládá se, že k jeho vzniku může přispět migréna, trauma a některé léky. „Bylo mi vysvětleno, že můj mozek špatně pracuje. Mohu chodit jen na krátké vzdálenosti, jinak používám vozík. Bojím se, že už nikdy nebudu taková, jaká jsem bývala,“ cituje teenagerku web GoldCoastBulletin.

Co říkáte na to, že potíže vyvolala antibiotika?

Diskuze Vstoupit do diskuze
98 lidí právě čte
Zobrazit další články