Krást se nesmí – to se učí už malé děti. Když z toho ale někdo udělá velmi zajímavý sociální experiment, zjistíte, kolik lidí není lhostejných.
Doba internetu má svá pro a proti. Člověk se dostane k velkému množství informací velmi rychle a snadno, je ovšem otázka, jak s nimi umí naložit a zda je umí použít sobě či okolí ku prospěchu. Jak důležité je umět pracovat s informacemi, popisuje také Rozhlas. Dámský Deník při této příležitosti zjistil, že naprostá většina dětí, a to až 70 % z nich, prostě hledá data přes Google a kopíruje první výsledek, který jim vyjede. Aniž by si ověřily zdroje a pravdivost. Mnoho z nich pak není schopno rozpoznat rozdíl mezi reklamou, názorem a pravdou.
Krátká videa dominují
S tím souvisí i fakt, že děti a mladiství nejsou kvůli internetu schopni dlouhodobě udržet pozornost. „Můj desetiletý Kuba měl jako dítě rád obrázkové knížky. Dneska by knihu do rukou nevzal, přijde mu to jako ztráta času. Asi by u ní ani nevydržel, vždyť udrží pozornost sotva pár minut,“ potvrzuje pro Dámský Deník také paní Andrea N. z Chýnova.
Ano, děti jsou dnes zvyklé číst krátké texty na internetu a rodiče a učitelé jsou rádi, když rozumí souvislému textu. A co je opravdu v kurzu, jsou pak videa, která bývají krátká, mnohdy zábavná, no a nemusí číst vůbec nic. Na to vsázejí různí influenceři. Když se dnes dítěte zeptáte, čím by chtělo být, až bude dospělé, mnoho z nich odpoví klasickým způsobem – že chce být lékařem, policistou, veterinářem či astronautem. Stále častěji se ale objevují také odpovědi, jako je influencer či youtuber, informuje Aktuálně.
Experiment v ulicích
I krátká videa ale mohou být poučná. Skupina mladých udělala zajímavý sociální experiment. Jeden z nich měl hrát bezdomovce, zatímco dívka procházející ulicí plnou lidí jej měla okrást. Poté to byl mladý chlapec, který vzal „bezdomovci“ peníze z misky. Lidé reagovali opravdu různě. Zatímco někteří se jen ohlédli a neřekli ani popel, jiným tato situace rozhodně nebyla lhostejná.
Zajímavé ale je, že zatímco dívku se odvážil konfrontovat jen jeden kolemjdoucí, v případě chlapce to bylo 9 z 10 lidí, kteří se ozvali a slovně se do něj pustili. Když poté zjistili, že reagovali zcela správně a vše je zachyceno na skrytou kameru, usmáli se a šli dál. Dámský Deník také popisoval experiment, kdy byli lidé v naprosté izolaci bez veškeré elektroniky. Mnozí z nich jej ani nedokončili.