Tato velmi stará optická iluze je známá po celém světě. Její zvláštností je, že hodně vypovídá o jedné z našich kvalit. Tento obrázek napoví, jaký je aspekt vaší osobnosti.
Co na kresbě vidíte, kachnu nebo králíka? Obrázek má oklamat nejen oko, ale také hodně vypoví o tom, jaká jste osobnost. Podle toho, co na něm vidíte, budete vědět, zda máte přesnou kvalitu. Tato kresba vznikla před více než stoletím.
Obrázek můžete najít na sociálních sítích, nikdy nevyjde z módy
Obraz pochází z roku 1892 a vznikl jen proto, aby namáhal náš mozek, který tímto obrázkem bude velmi zmatený. Je na něm králík nebo kachna. Každá uvidí na první pohled jiné zvíře. Je to kresba, která nikdy nevyjde z módy, protože kromě zpochybňování odhalí také tajemství naší mysli. Z toho, co na ilustraci vidíte, budete znát, jestli máte neocenitelnou kvalitu. Tato optická iluze o vás hodně vypoví.
Americký psycholog tento obrázek použil v roce 1899 a jeho jméno bylo Joseph Jastrow. Byl to expert na lidskou mysl a chtěl touto kresbou dokázat jednu ze svých hypotéz. Podle tohoto speciality není vidění jen interpretací očí, ale také našeho mozku. S naším mozkem a silnou vůli můžete vidět kachnu nebo si naopak všimnou králíka, aniž by se obraz změnil. Ale to není všechno.
Test ve skutečnosti není o tom, jestli vidíte jeden nebo druhý obrázek, ale je důležitější vidět je jeden po druhém. Co tedy odhaluje interpretace tohoto obrazu? Kromě toho, že přinese představu o důležitosti vůle, představuje i kvalitu, kterou do určité míry máme každý. Podle odborníka odpovídá naše rychlost vidění dvou zvířat fakultě, která je známá jako „poznání“. Výsledkem je, že čím rychleji kachnu a králíka uvidíte, tím jste kreativnější.
Jak poznat člověka, který je kreativnější než ti ostatní?
Z dobrého důvodu mají lidé, kteří jsou kreativní a mají určité dovednost, schopnost najít další a nová využití pro své projekty a objekty, které již existují. Náš sklon vidět králíka nebo kachnu by závisel na kontextu a vnějším prostředí, ve kterém obrázek vidíme.
Pokud bychom se na obrázek podívali o Velikonocích, byli bychom nakloněni vidět spíše králíka, protože s těmto svátkům patří. Podle amerického psychologa v sobě máme tendence vytvářet spojení mezi hmotnými prvky a koncepty, které nejsou tématu vůbec blízké. Analýza dokázala, že lidská mysl je stále záhadnou, která nebyla dosud objasněna.
Tyto obrázky jste mohli vidět také v retro filmech. Používali se k interpretaci psychiky a jejich název byl Roschachův test – s odkazem na švýcarského psychiatra, který ho vyvinul. Sloužil k určení několika dimenzí života, jako je například vztah s otcem. Psychoanalytická dimenze se ale dnes používá jen zřídka, dříve sloužila k rozlišení „nemocného“ od rozumného člověka.