Fotografie, které vás donutí zastavit se a pořádně se zamyslet nad vlastním životem

Na sociálních sítích a v televizi se stále častěji objevují reklamní fotografie a videa, jež sledující donutí zamyslet se nad svým životem.

reklamní obrázek
                   

V dnešní době plné televizí, rádií, a hlavně sociálních sítí je možné kolem sebe vidět obrovské množství videí a fotografií. Některá jsou jen pro legraci, avšak většina z nich má hlubší význam. Prostřednictvím těchto médií se jejich autoři snaží předat lidem nějakou informaci, která by je měla na první pohled zaujmout. Takto funguje i reklama, jež je velmi důležitá pro propagaci nejrůznějších výrobků a služeb.

Reklama by měla zasáhnout i emoce

Dobře vytvořená reklama by měla sledující upoutat na první pohled a dlouho jim zůstat v paměti. To je důležité především v sociální reklamě. Lidé, kteří jejím prostřednictvím přemýšlejí o problémech v oboru životního prostředí, diskriminace nebo násilí, mohou pokračovat v aktivním boji proti veškerým sociálním neduhům. Dobrá reklama by měla představovat nejen fakt, ale jejím cílem je také apelovat na lidské emoce.

reklama kouření i

Mnohé studie ukázaly, že emoce mohou mít velký vliv na formování paměti a způsobují, že si lidé vzpomínky spojené s jakoukoli emocí udrží mnohem déle než bez ní. A proto se dnešní kreativci vytvářející reklamy snaží zasáhnout lidi, donutit je zamyslet se nad tím, co právě viděli. Nejlépe aby nad tím přemýšleli ještě dlouho poté a převáděli danou věc do svého vlastního života.

Nutí člověka k zamyšlení se

Některé takové reklamy mohou být až drsné, avšak pravdivé. Když si uvědomíte, jaké slogany a obrázky se objevují na krabičkách cigaret, aby odradily kuřáky od tohoto zlozvyku. A právě toto je cílená reklama, která by měla sledující donutit se zamyslet a říct si, zda například kouření stojí za to, aby si zničili život. Pro mnohé nikotinové závisláky to nic neznamená, ale alespoň část z nich to jistě odradí.

reklamní obrázek i
reklama s ptákem i

Na sociálních sítích je k vidění mnoho fotografií s popisky, jež člověka donutí zapřemýšlet nad významem daného obrázku. Například se nedávno objevil snímek mrtvého ptáka, který měl ve svých útrobách mnoho různých věcí, jež člověk nechá jen tak ležet na zemi, jako zapalovač a vršek od plastové láhve. K tomu byl přidán popisek: „Ochrana ptáků: Pokud to nezvednete, zvednou to oni.“ A přesně to nutí člověka zamyslet se nad tím, zda příště takový odpad zvedne, nebo jej nechá volně ležet na zemi, aby takto kvůli němu trpěla zvířata.

Co říkáte na takovýto styl reklamních fotografií?

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Zobrazit další články