76letá žena je rozhořčená z našeho zdravotnického systému: „Na recept jsem čekala 7 hodin“

Důchodkyně nedávno zažila velmi nepříjemnou situaci. Na recept na léky čekala sedm hodin bez jídla a pití. Nyní si stěžuje na celý zdravotnický systém.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Dá se říct, že zdravotnictví v České republice je na vysoké úrovni. Je zde mnoho skvělých a talentovaných lékařů, díky kterým se světová medicína posouvá stále dopředu. Je neuvěřitelné, co tito profesionálové dokáží. Životy lidí leží v jejich rukou a oni bojují do poslední vteřiny za jejich záchranu. Přestože na zdravotnický personál mohou být Češi pyšní, určité aspekty zdravotnického systému bohužel pokulhávají. Se svým nepříjemným zážitkem se prostřednictvím dopisu svěřila i čtenářka.

Pro recept si chodí vždy osobně

Šestasedmdesátiletá Alžběta Pokorná bydlí již sama v malém bytě. Manžel jí zemřel před několika lety a děti žijí v zahraničí. Sice za ní dojíždějí několikrát do roka, ale chod domácnosti a vše ostatní si musí ve většině případů zajišťovat sama. Nestěžuje si, je ráda, že je ještě relativně čilá a schopná si potřebné věci zařídit, aniž by musela někoho žádat o pomoc. Přestože se jí v posledních dnech přitížilo, rozhodla se zaslat do redakce dopis, aby si postěžovala na zdravotnický systém v našem státě.

Jelikož je to důchodkyně v již pokročilejším věku, není divu, že neovládá žádnou moderní techniku. Mobilní telefon má pouze na volání, SMS zprávy neumí otevřít, natož napsat. A co se týká internetu, sociálních sítí a podobných vymožeností, to jsou pro ni naprosto neznámé věci. A proto ji velmi tíží, že jsou stále častější elektronické recepty na léky. Mnoho lidí si pouze zavolá do ordinace, řekne sestře, aby jim poslala E-recept, a vše je vyřešeno. Paní Pokorná to však neumí, proto chodí k lékaři vždy osobně.

Po sedmi hodinách se konečně dočkala

Nedávno však zažila velice nepříjemnou situaci. Přišla ke svému doktorovi, aby jí napsal recept na léky, které pravidelně užívá. Měla již pár posledních tobolek, a tak nutně potřebovala předepsat nové. Sedla si do čekárny plné lidí a doufala, že brzy vyjde sestra, kterou požádá o vydání receptu. Jenže uběhla hodina a nikdo nevyšel. Rozhodla se tedy zaklepat na dveře. Ty se otevřely a dostalo se jí odpovědi, ať chvíli počká, že je tam spousta jiných pacientů. A pokud nechce E-recept, musí vydržet.

Paní Pokorná tedy čekala neuvěřitelných 7 hodin. Neměla s sebou žádné jídlo ani pití a nechtěla odcházet, aby něco nepromeškala. Byla už zoufalá, a když po několikáté zaklepala na dveře, sestra jí nakonec řekla, že na ni zapomněla. Rozhořčená důchodkyně byla na konci svých sil, takže se ani na nic nezmohla. Po neuvěřitelných sedmi hodinách jí tedy setra konečně předala tištěný recept, a tak mohla paní Pokorná odejít domů, hladová a žíznivá. „Celý náš zdravotnický systém je k ničemu a chování personálu bylo nepřijatelné,“ komentuje svůj zážitek seniorka.

Co si o jejím zážitku myslíte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Zobrazit další články