Ivan Vyskočil se pustil do Ukrajinců: Žebrají u nás o pomoc, přitom si jezdí v mercedesech

Podpora, kterou český stát poskytuje ukrajinským uprchlíkům, je herci trnem v oku. Když emigrovali v osmašedesátém jeho sourozenci, tolik jim nedalo ani bohaté Švýcarsko.

Herec Ivan Vyskočil i Zdroj fotografie: Nextfoto

Přestože většina lidí projevuje solidaritu s Ukrajinou, která už téměř rok a půl čelí ruské invazi, ve společnosti sílí hlasy, že podpora Česka je neúměrně velká. Domnívá se to i herec Ivan Vyskočil (77). „Žádnému slušnému člověku, který utekl před válkou, třeba matkám s dětmi, nikdo podporu neodepřel. Ani já ne. Ale že by na Národním muzeu musela vlát ukrajinská vlajka a že by musela jezdit tramvaj v ukrajinských barvách? Copak jezdí tramvaje v českých barvách na Ukrajině?“ cituje herce server Extra.

Jezdí si v luxusních autech a dostávají dávky

Úměrně tomu, jak dlouho už konflikt trvá, slábne podpora, kterou napadené zemi lidé projevují. Podle Centra pro výzkum veřejného mínění s vládní pomocí Ukrajině nesouhlasí více než polovina Čechů. „Česká vláda to přehání, kdyby to nepřeháněli a kdyby zároveň Ukrajinci nejezdili v různých porsche a audi, a pak si k tomu ještě chodili pro dávky, tak by to bylo jiné. A že těch příhod mezi normálními pracujícími lidmi je hodně. Pomoc ano, ale musí se rozlišovat komu. Když si někdo přijede pro pomoc mercedesem, tak ji nepotřebuje,“ rozčiluje se Vyskočil.

Herec, jehož diváci znají ze seriálů Velké sedlo, Rodáci, Létající Čestmír nebo Chlapci a chlapi, nezpochybňuje solidaritu s lidmi, kteří museli ze dne na den uprchnout z rodné země před válkou. Vadí mu, že podpora českého státu bojujícího s deficitem veřejných financí je přemrštěná. Navzdory tomu, že nejrůznější sociální dávky i peněžní podporu bydlení pro uprchlíky už kabinet omezil. „Možná proto jich taky jede hodně domů,“ pobaveně podotkl herec.

Česko je rozdavačné jak marnotratný syn

Někteří ukrajinští uprchlíci se totiž vracejí zpátky domů. Vlaky i autobusy jsou na několik týdnů dopředu vyprodané. Do vlasti ale míří jen na dovolenou. „Moji sourozenci byli od roku 1968 v emigraci. Myslíte, že si sem koupili lístek a jeli si na dovolenou? A teď jsou prázdniny a vlaky a autobusy jsou vyprodané. Když tady někdo pobírá dávky, má tu sedět a pracovat a odjet tam, až tam válka skončí,“ myslí si Vyskočil.

Herec Ivan Vyskočil s vousy iZdroj fotografie: Nextfoto

Podmínky a zázemí, které mají Ukrajinci v Česku, jsou herci evidentně trnem v oku. Srovnává je totiž s těmi, které měli jeho příbuzní před více než půl stoletím v emigraci ve Švýcarsku. „Když utekli moji sourozenci, tak jim pomohli sehnat byt a práci, ale nic dalšího. Neměli dopravu ani doktora zadarmo. Všechno si museli platit. Ještě jim pomohli s výukou jazyka, ale jinak nic. A to bylo bohaté Švýcarsko. My jsme proti nim holé pr*ele a jsme rozdávační jak marnotratný syn,“ rozohnil se Vyskočil.

Co si myslíte o podpoře ukrajinských uprchlíků?

Zdroj: Extra