Každý učitel přistupuje ke své práci jinak. Mladá učitelka matematiky rozdává pokuty jako na běžícím pásu a kasíruje děti za nájem lavice.
Školní systém se může zdát poměrně zkostnatělý a zastaralý. Je mnoho kantorů, kteří se drží svých zajetých praktik a nemají zájem na nich cokoli měnit. Proč si dělat věci složitější, než jsou? Často to jsou mladí vyučující, kteří mají mnoho elánu, ale také zajímavých nápadů, jak výuku žákům usnadnit, zpříjemnit a upravit na míru tak, aby děti docházely právě na jejich předmět rády. Zkrátka, snaží se v dětech vzbudit zájem o vzdělání.
Nízká finanční gramotnost
Obecně je známo, že lidé mají poměrně nízkou finanční gramotnost. Nemají tak přehled nejen o základní terminologii, ale ani o toku vlastních financí. Je to přitom věc, která by měla být každému blízká. „Setkávám se s tím, že lidé pomalu ani neví, co je úroková míra,“ popisuje pracovnice bankovního ústavu paní Blanka M. z Olomouce. To, že o financích ví pramálo kdekterý dospělý, je tristní. A proč se to neučí ve škole?
Děti se učí psát, číst a počítat. Nad rámec toho je spousta předmětů, které jsou založeny na memorování. To ne každému úplně sedí a tomu poté odpovídají i známky. Naštěstí je ale pár inovativních učitelů, kteří svou prací chtějí dětem předat to hlavní, a tedy informace důležité pro život. Jiný způsob výuky zavedla učitelka, o které DámskýDeník psal již v minulosti. Další takovou je také paní Shelby Lattimoreová, která vyučuje matematiku na prvním stupni základní školy v Severní Karolíně. Ale trochu jinak.
Škola formou hry
Shelby učí děti, které často pochází z chudých rodin. A chce je naučit tomu, co je v životě čeká. Finance jsou alfou a omegou všeho, a tak se rozhodla udělat jim malou průpravu. Každý žák dostane ozdobenou obálku s fiktivními penězi. Ty si děti „vydělávají“ různými pracemi, podle kterých se odvíjí i výše výdělku. Mezi profese patří například asistent učitele, hlavní otvírač dveří, úklidová četa či vedoucí linky, popisuje web NBCNews.
Děti ale, podobně jako v životě, mají i výdaje. Platí nájem za lavici a dostávají pokuty za prohřešky či nevhodné vyjadřování. Zároveň si je Shelby ale zkouší, například se je snaží oklamat, aby zjistila, jestli rozumí své momentální finanční situaci. Hlavní myšlenkou je tedy nejen děti motivovat, aby rozuměly penězům, ale také aby chodily do školy rády. Shelby uvedla pro ABCNews, že děti se učí hospodařit s financemi a rozpočtem, počítat vrácené peníze a chápat smysl šetření.