Kuriózní incident se seniorce, která pravidelně létá za příbuznými, nestal poprvé. Počítač automaticky přepsal její věk a letušky čekaly, že s nimi bude cestovat miminko.
Cestování letadlem je samo o sobě dost stresující a vzrušující záležitostí. Někdy dokáží byrokratická pravidla leteckých společností pasažérům zážitek ještě víc okořenit. Nedávno se poněkud bizarní incident stal téměř 102leté stařence. Přes rezervační systém společnosti American Airlines si dopředu objednala let. Zadala všechny potřebné údaje, včetně věku, a myslela si, že tím je vše vyřízené. Jenže to byl omyl.
Rezervační systém zmátl rok narození
Seniorka cestovala koncem dubna z amerického Chicaga do města Marquette ve státě Michigan se svou dcerou. Právě ona objednala letenky v rezervačním systému aerolinek, který, jak se později ukázalo, má své mouchy. Palubní personál totiž očekával, že s nimi poletí dvouleté batole, o které se bude muset postarat. Byl zaskočený, že tomu tak není. „Bylo legrační, že si mysleli, že jsem jen malé dítě, a přitom jsem stará dáma!“ cituje Patricii web BBC.
Ukázalo se, že požehnaný věk seniorky, která bývala zdravotní sestrou, je pro rezervační systém aerolinek American Airlines nepřekonatelný problém. Počítač nebyl schopný datum narození stařenky správně zpracovat, a tak si ho jednoduše přepsal. Namísto jejího skutečného roku narození 1922 se v systému objevil rok 2022.
Podobný incident už se stařence stal
Navzdory zmatkům byli podle Patricie zaměstnanci letecké společnosti milí a vstřícní i pobavení absurditou situace. Seniorka řekla serveru BusinessInsider, že cestovala sama až do svých 97 let a žádné problémy nikdy neměla. V současnosti už ale cestuje v doprovodu rodiny. „Mám trochu problémy se zrakem, takže bych to sama nechtěla absolvovat,“ svěřila se s tím, že podobný incident už zažila.
Airline keeps mistaking 101-year-old woman for baby. Read more: https://bbc.in/3JFQUVi
Zveřejnil(a) BBC News dne Neděle 28. dubna 2024
Stařenka totiž pravidelně létá každý rok na podzim za příbuznými, aby unikla před chladnou zimou. „Minule pro mě letištní personál dokonce neměl připravený invalidní vozík, čekali totiž miminko, které by bylo možné přenést,“ postěžovala si Patricie. Problémy s letištním počítačovým systémem ji od cestování ale neodradí. Byla by však ráda, kdyby aerolinky začaly respektovat její skutečný věk a chybu napravily.