Prodavačka s Alzheimerovou chorobou zapomínala úkoly a připadala si neschopná. Vedení se proto rozhodlo pro nádherné gesto

Někteří zaměstnavatelé se snaží v rámci nejrůznějších benefitních programů pečovat o své pracovníky, ale má to své hranice. Jeden supermarket ale zašel mnohem dál.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pro lidi, kteří dlouhodobě trpí nějakou nemocí, je složité fungovat v běžném životě. Když lékaři u šestapadesátileté ženy diagnostikovali Alzheimerovu chorobu, uvědomila si, že svou práci bude muset dříve či později pověsit na hřebík. Nechtěla se ale litovat a zůstat zavřená doma. Toužila po tom, aby se mohla nějak zapojit a být prospěšná. Nakonec našla nové zaměstnání v řetězci supermarketů.

Kvůli nemoci si musela hledat novou práci

Když se u Yvonne Salomonové objevily první příznaky závažné nemoci, která jí znemožňovala pracovat jako účetní, byla ještě v produktivním věku a odchod do důchodu nepřipadal v úvahu. Rodinu děsivá diagnóza zaskočila. Nikdo si nezaslouží dostat Alzheimerovu chorobu. Rozhodně ne v tak mladém věku, to není fér,“ cituje web DailyMail manžela Trevora Salomona. Nemocná žena ale nehodlala rezignovat a našla si nový smysl života.

Nastoupila jako prodavačka v supermarketu v londýnském Kentonu. Prodávala nebo vyrovnávala zboží do regálu, balila potraviny nebo připravovala on-line objednávky. Pocit, že navzdory nemoci ještě může být prospěšná, jí dělal radost. V supermarketu vydržela deset let. Postupem času se podle serveru ITV zhoršoval její zdravotní stav a práce pro ni byla čím dál víc náročnější. Nadále se ale snažila vše zvládnout sama bez pomoci kolegů.

Poslední rok chodila do obchodu zmatená

Alzheimerova choroba ovlivňuje paměť a má vliv i na sociální dovednosti a schopnost rozhodování. Manžel se synem se obávali dne, kdy Yvonne kvůli nemoci už na svou práci nebude stačit a supermarket ji propustí. Společnost Sainsbury’s, která obchodní řetězce provozuje, věděla, jak na tom Yvonne je. Stalo se ale něco nevídaného. Namísto toho, aby nemocnou ženu firma propustila, projevila nebývalý soucit a podporu.

Společnost upravila Yvonne pracovní podmínky, proškolila ostatní zaměstnance, aby si věděli rady s jejím zapomínáním, a byla v pravidelném kontaktu s rodinou. „Viděli, jak se moje maminka zhoršuje do té míry, že poslední asi rok chodila každý den do obchodu zmatená, jako by tam nikdy předtím nebyla. Vždycky stáli při ní, dělali víc než jen to, aby byla spokojená a cítila se ceněná,“ uvedl na platformě X syn Donor Salomon s tím, že mamince to dodalo pocit vlastní hodnoty a hrdosti.

Co říkáte na to, jak se zaměstnavatel zachoval k nemocné prodavačce?

Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Zobrazit další články