Pokud patříte k lidem, kteří si nekontrolují po nákupu účtenku, měli byste zbystřit. Může se totiž stát, že u pokladny zaplatíte za zboží v košíku mnohem víc, než byste měli.
V předvánočním shonu se v obchodech dějí nevídané věci. Prodejci lákají nakupující na slevy, regály přetékají, uličkami s vyskládaným sezónním zbožím v akci sotva projedete, cenovky jsou matoucí, všude je chaos a plno lidí. V nepřehledné situaci se snadno může stát, že zaplatíte i za to, co jste si nekoupili. Přesně to se stalo i čtenářce DámskéhoDeníku Martě D. z Prahy. „Nebýt jednoho milého pána, zaplatila bych o dvě stovky více za nákup,“ napsala nám do redakce.
Neznámý muž se nabídl, že zkontroluje účtenku
Paní Marta si odnesla z jednoho z pražských supermarketů kromě nákupu i velmi podivný zážitek. Neznámý muž ji totiž oslovil, zda nechce zkontrolovat účtenku. „Chodím tam nakupovat pravidelně, protože to mám z domova kousek. Účtenky jsem si nikdy nekontrolovala, protože špatně na ta malá písmenka vidím. Už ale budu muset. Bůhví za co všechno jsem za ta léta zaplatila, přestože jsem si to nekoupila,“ uvedla čtenářka.
Kontroly účtenek za nákupy se v poslední době dost rozmáhají. Objevila se totiž celá řada případů, kdy nejrůznější řetězce zákazníkům namarkovaly zboží, které si nekoupili. Skoro ve všech případech lidé zaplatili víc, než by museli. „Když jsem zaplatila nákup, přišel ke mně jeden pán a zeptal se, zda nechci zkontrolovat účtenku. Bylo to divné. Jak jsou všude teď ty podvody, byla jsem nejdřív podezřívavá, aby mě nechtěl okrást,“ svěřila se paní Marta.
Prodavačky si stěžují, že je zdržuje
Přesto si čtenářka doklad o nákupu zkontrolovat nechala. „Řekla jsem si proč ne, vždyť mu dávám jen ten papírek a nákup stejně v košíku viděl ležet. Ještě, že jsem to udělala. Ten pán zjistil, že mi namarkovali dražší zboží než to, které jsem si skutečně koupila. Zaplatila jsem o 220 korun víc,“ postěžovala si čtenářka s tím, že samozvaný kontrolor jí rovněž pomohl s vyřízením celé záležitosti hned na místě. „Vůbec nevím, proč něco takového dělá, ale jsem mu vděčná,“ dodala.
S neznámým dobrodincem, který pomohl paní Martě, má personál jednoho z pražských Kauflandů bohaté zkušenosti. „Stojí za pokladnami a vyptává se, jestli to nechtějí zkontrolovat, že prý měl několikrát jinak účtované chleby a jogurty, vybírá si hlavně starší lidi, kteří špatně vidí. Těm skutečně všechno zkontroluje a oni jsou mu vděční. Nám ale mezitím stojí práce. Umíte si představit, když počítá větší nákup, jak vypadá fronta, my z něho šílíme,“ cituje server PrahaIn tamní prodavačky.
Každý desátý člověk doklad nekontroluje
Obchodníci často používají nejrůznější slevové akce a zahltí zákazníky nepříliš přehlednými informacemi o ceně i velikosti balení. Takže se stává, že lidé prostě koupí zboží, o kterém se domnívají, že je ve slevě, ale ve skutečnosti zaplatí plnou cenu. Kontrola účtenky je tedy na místě. „Už budu účtenky kontrolovat. Vezmu si silnější brýle,“ je rozhodnutá paní Marta. Podle serveru Novinky si doklad po nákupu kontrolují dvě pětiny Čechů. Jeden z deseti lidí se účtenkou nezabývá vůbec.