Poslední roky stoupají ceny téměř všech dostupných surovin v českých marketech. Občany však obzvláště překvapilo zdražení oblíbeného rohlíku.
Neustálé zdražování potravin je v posledních letech hlavním tématem většiny Čechů a samozřejmě také vlády, protože v některých případech se nové částky oproti původní ceně vyšplhaly až několikanásobně. Jedním takovým příkladem je oblíbený krkonošský rohlík, který můžete zakoupit v restauraci a hotelu Luční bouda. Jeho cena dnes činí astronomických 60 korun za kus.
Drahé pečivo, které za to ani nestojí
Pokud máte rádi rohlíky, pak byste se měli podniku Luční bouda raději vyhnout. Nejenže jejich údajně „nejdelší rohlík“ v Krkonoších stojí 60 korun, ale také si na něj budete muset pěkně dlouho počkat. Samozřejmě je produkt restaurace a hotelu zároveň takový, jak odráží jeho popis, tedy opravdu dlouhý, nicméně stále se jedná o obyčejné pečivo. To, že jeho cena předčí pravděpodobně každý obchodní řetězec (a to několikrát), tak překvapilo mnoho návštěvníků.
Své o tom ví například Jana P. z Prahy, která se vydala během léta na svou chatu v horách, a když měla příležitost, chtěla oblíbený rohlík v restauraci ochutnat. „Myslela jsem si, že to bude zajímavá zkušenost, o restauraci jsem slyšela mnohé. Nicméně když jsem přišla, obsluha nebyla ani příjemná, ani to nevypadalo, že by chtěli za mnou přijít. Po delším čekání jsem tedy řekla, že rohlík zkusím, a pak jsem uviděla jeho astronomickou cenu 60,- Kč. Byl sice dobrý, ale už bych za něj tolik nikdy nedala,“ odpověděla na dotaz DámskéhoDeníku.
Ceny rostou naprosto všude
Bohužel případů, jako je tento, přibývá neustále. Většina restaurací kvůli vzrůstu cen surovin a jejich poloze na turisticky atraktivních místech začíná podle webu Podnikatel nabízet své pokrmy za velmi vysoké částky. Mnohdy však to, co návštěvníci dostanou, vysokým částkám prostě neodpovídá. Lidé si také poslední dobou začínají čím dál více stěžovat na to, že chování obsluhy také často pokulhává. Překvapila nás například zpráva od pana Antonína R. z Jablonce nad Nisou, který se dostal do velmi nepříjemné situace.
„Byl jsem na výletě v Karlových Varech a chtěl jsem si zajít na oběd. Když jsem přišel do první restaurace, kterou jsem uviděl, obsluha mi řekla, ať se posadím, kam chci, a až budu mít vybráno, ať je zavolám. Poté, co jsem otevřel menu, nemohl jsem uvěřit svým očím. Obyčejná polévka se pohybovala v rozmezí 120 až 200 Kč. Jelikož jsem byl již uvnitř, nechtěl jsem dělat potíže a objednal si tu nejlevnější. Dostal jsem velmi malou porci, která nebyla vůbec dobrá,“ napsal do redakce s tím, že to nejhorší přišlo, až když měl platit.
Tehdy po něm totiž obsluha začala vyžadovat spropitné, které však odmítal zaplatit. Po krátkém dohadování se raději sebral a šel rychle pryč. Ne vždy jsou samozřejmě zkušenosti v restauraci tak zlé. Na webu DámskýDeník jsme psali o dvou mladících, kteří překvapili servírku v restauraci velmi milým vzkazem.