Senior obdržel telefonát, ve kterém jej nabádali podvodníci, že je jeho bankovní účet v nebezpečí a musí jim poslal své peníze. I přes zděšení zachoval klid a nenechal se okrást.
V Česku se množí případy telefonátů, ve kterých se podvodníci vydávají za bankéře a nabádají lidi, aby si kvůli nebezpečí vybrali peníze ze svých účtů a následně jim je za účelem „ochrany“ zaslali zpět. Nejčastěji se přitom nechávají nachytat senioři, kteří jsou důvěřivější a nemají takové povědomí o tom, co vše se může ve světě internetových peněz stát. Své o tom ví i pan Vladimír S. z Boleslavy, který měl na pokyn falešných bankéřů vybrat peníze ze svého účtu a odnést je do nejbližšího bitcoinmatu. Naštěstí se však nedal a rychle zavolal policii.
Mohl přijít o všechny našetřené peníze
Senior prozradil, že nejprve obdržel telefonát, kde se jej falešní bankéři snažili přesvědčit, že byl napaden jeho bankovní účet a mohl by přijít o peníze. Záhy mu však nabídli okamžitou pomoc – měl co nejrychleji vybrat všechny své peníze a odnést je do nejbližšího bitcoinmatu, což je zařízení, které dle webu CryptoKingdom umožňuje nakupovat nebo prodávat kryptoměny, a to za pomocí hotovostních peněz nebo bankovních karet. Jelikož je však jeho používání anonymní, často jeho služby využívají právě internetoví podvodníci.
„Zděsil jsem se, a tak jsem si raději vyslechl od důvěryhodných podvodníků na druhé straně kroky, které mi pečlivě vysvětlovali. Jelikož mě však před podobnými hovory varoval syn, řekl jsem jim, ať chvíli počkají, že si potřebuji něco zařídit. Mezitím jsem zavolal do své banky, abych se ujistil, zda je vše v pořádku. Zákaznická podpora mi samozřejmě sdělila, že účet není v nebezpečí a že se jedná se vší pravděpodobností o zloděje, kteří mě chtějí okrást o našetřené peníze,“ sdělil pan Vladimír S. na dotaz DámskémuDeníku s tím, že ihned poté volal policii.
Strážníci jej pochválili za správný postup
Senior nás také informoval, o tom, co přesně po něm podvodníci chtěli: „Nejprve se představili pod jménem mé banky a následně začali říkat, že je můj účet v ohrožení a musím co nejdříve vybrat všechny peníze ze svého účtu. Ty jsem měl poté odeslat na jiný, údajně bezpečnější účet přes bitcoinmat. Nenechal jsem se však napálit a začal jsem o tom pochybovat. Jakmile jsem jim řekl, že si musím něco ještě zařídit, vyvolalo to v nich vyvolalo značnou agresivitu, přičemž mi začali říkat, že do několika minut mohou být mé úspory pryč.
Poté, co pan Vladimír kontaktoval polici, pokusili se společně na telefonní číslo zavolat. Jakmile se představili strážníci, hlas na druhém konci okamžitě utichl, což akorát potvrdilo skutečnost, že se jednalo o jeden velký podvod. Policie se proto rozhodla zahájit úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvodu, přičemž seniora pochválila za to, že si nejprve chtěl skutečnost o svém bankovním účtu ověřit se skutečnou zákaznickou podporou.
Podvody jsou časté
S podobnými podvody se v současné době potýká policie velmi často. Pachatelé nejčastěji využívají internetové prostředí nebo volají na mobilní telefon, přičemž se snaží klamat příjemce hovoru promyšlenými historkami. O další takové krádeži jsme vás na DámskémDeníku nedávno informovali, tehdy však šlo o 80letou důchodkyni. Policie nyní apeluje na všechny občany, aby si chránili své peníze a všechny hovory od údajných pracovníků banky si vždy prověřili.