V této restauraci si mobilní telefon neužijete. Šéfkuchař přijal razantní opatření, aby zamezil lidem koukat do displejů mobilu

Šéfkuchař Tim měl postupem času dost všech zákazníků, kteří se věnovali více svým mobilům než okolí. Proto zavedl nové pravidlo.

focení jídla v restauraci i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

V polovině roku 2000 byli lidé tak dychtiví přijmout technologii smartphonů, že jsme jako společnost nikdy neměli čas vytvořit žádnou etiketu pro jejich používání. Nyní, o dvě desetiletí později, je naprosto normální telefony používat při všech možných situacích, ať už jsme na rodinné oslavě, v práci, či u toho zrovna jíme. Je také v pořádku vzít jakoukoli drobnost a využít ji k vytvoření obsahu na sociálních médiích.

Telefony s sebou přinesly problémy

Ale v roce 2022 mohou neustálá oznámení a notifikace působit mnohem více jako obtěžování než požehnání. Tato drobná přerušení nás vytrhávají z okamžiku a brání nám věnovat pozornost našim přátelům, dobrému jídlu a všem dalším krásám skutečného světa. Studie ukazují, že mít mobilní telefon v kapse může způsobit zvýšený stres, zároveň ale když nemáme telefon u sebe, zažíváme pocit úzkosti.

Některé organizace přišly s chytrou metodou

Telefony se navíc staly takovým rušivým faktorem, že některé koncertní sály a kluby přijaly nový systém, který uzamkne telefony ve speciálním sáčku a ten lze otevřít pouze v případě nouze nebo po skončení show. Systém je skvělý, protože vám umožňuje vychutnat si show místo toho, abyste se cítili pod tlakem kvůli neustálé potřebě fotografování nebo psaní svým přátelům.

telefon v restauraci iZdroj fotografie: Depositphotos

Myšlenky se ujal šéfkuchař

Tim Love, šéfkuchař, který vlastní několik restaurací v oblasti Fort Worth, se tohoto nápadu nadšeně ujal. Vždy, když viděl někoho na telefonu místo toho, aby si vychutnával jídlo nebo si povídal s lidmi okolo, zuřil. „Někteří lidé nás navštěvují jen proto, aby se pak chlubili svým přátelům online, že nás navštívili, že byli venku, že něco zažili, nezdá se vám to divné? Já vím, řekli byste, že nám dělají reklamu, ale rád bych se vrátil do těch časů, kdy si lidé osobně říkali, kde byli spokojeni… Bez pomoci mobilního telefonu,“ říká Tim hrdě.

Lidé si konečně vychutnají jídlo

Při dotazu, jak se s telefony vypořádávají, odpověděl: „Servírka dá každému při vstupu pouzdro, do kterého vloží svůj telefon, a sáček zůstane vedle hosta po celou večeři.“ Jídla jsou pak podávána v pomalejším tempu, aby se lidé uvolnili. Tímto způsobem si zážitek z restaurace každý užije nejméně desetkrát tolik a Tim tak pokládá své poselství za vyřešené.

Co si o netradičním pravidlu šéfkuchaře myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Zobrazit další články