Číšník se zastal handicapovaného dítěte a „drze“ se postavil proti pravidelným hostům restaurace. Za svůj čin si získal uznání nejen od místních lidí.
Kim Castillo chtěla strávit pohodový večer a rozhodla se zajít se svou rodinou, včetně pětiletého syna Mila, který se narodil s Downovým syndromem, do restaurace. Dosud prý měli samé skvělé zkušenosti s přístupem okolních lidí i restauračního personálu. Tentokrát se ale na tváři příjemného večera objevily pochmurné vrásky, když se vedle sedící hosté zvedli a přesedli si k jinému stolu. Číšník, jenž zaslechl jejich rozhovor, se zachoval neuvěřitelným způsobem.
Měli by být jinde
Kim Castillo, matka chlapce s Downovým syndromem, patří mezi stálé hosty restaurace Laurenzo’s Prim Rib v Houstonu, která je proslulá svým rodinným prostředím. Zdejší personál vždy přátelsky vítá ji i její rodinu, včetně pětiletého Mila, s nímž si pokaždé potřásají rukou. Jeden z místních číšníků se ale díky Milovi proslavil po celém světě a rázem se z něj stala celebrita. Neuvěřitelným způsobem se totiž dítěte zastal před nenávistnou skupinou hostů.
Poté, co se Milo pozdravil s několika číšníky a předváděl jim nová slova, která se naučil, požádali vedle sedící zákazníci o přesun k jinému stolu. Nikdo by jejich požadavku nepřikládal žádný zvláštní význam. Číšník Michael Garcia však zaslechl posměšnou poznámku, kterou utrousil jeden z nich: „Děti se speciálními potřebami by měli být speciální někde jinde!“
Riskoval svou práci
Když číšník slyšel hostova slova, nevěřil vlastním uším a nezvládl udržet masku profesionality. „V tu chvíli mě přemohly mé osobní pocity. Řekl jsem mu, že ho bohužel nemohu obsloužit,“ vzpomíná číšník Michael Garcia pro regionální televizi NBC. Ještě než hosté opustili restauraci, číšník se obrátil k onomu muži a řekl mu: „Jak tohle můžete říct o nádherném pětiletém anděli?“
Milova matka Kim pozorovala scénu s němým úžasem. Zaznamenala totiž jen to, že vedle sedící lidé se zvedli a odcházeli k jinému stolu. Uštěpačnou poznámku však žena neslyšela. Lidé, kteří nebyli obslouženi, rovněž patřili mezi stálé zákazníky restaurace, což Kim Castillo překvapilo ještě víc.
„Udělalo na mě dojem, že někdo vystoupí ze své komfortní zóny a riskuje svou práci proto, aby se zastal někoho jiného. Vím, že to Michael udělal ze srdce. Nemyslím si, že se zastavil a přemýšlel o tom, co udělá,“ komentovala nadšená matka Kim Castello.
Proslavil svou restauraci
Příběh o statečném číšníkovi má naštěstí dobrý konec. Vyhodit z restaurace stálé zákazníky by totiž mohlo stát zaměstnance místo. To se v tomto případě ale nestalo. Naopak, majitelé mohli hrdinnému muži děkovat, zvýšil totiž zásadním způsobem návštěvnost podniku.
Poté, co se příběh o jeho zásahu dostal prostřednictvím místních médií na veřejnost, stal se z Michaela Garcii vyhledávaný hrdina, jemuž chtěli mnozí potřást rukou. Číšníkův čin dokonce pochválilo vedení restaurace i na firemní facebookové stránce. Nikdy předtím v jejich podniku nebylo tak rušno jako teď. „Obchody jsou právě teď obrovské,“ uvedla Garciova kolegyně, číšnice Candace Roberts. „Lidé přicházejí, aby mu potřásli rukou a poobědvali v naší restauraci. Milují to!“ popsala.
Jaké máte zkušenosti s chováním lidí k postiženým?