Poloha spánku má významný vliv na tělo i zdraví člověka

Spánek je velmi důležitou součástí našich životů. Aby byl kvalitní a prospěl našemu zdraví, je třeba zvolit i správnou polohu. Jsou takové, které pro spánek nejsou úplně vhodné a naopak takové, které jsou ideální.

i Zdroj fotografie: Pixabay.com
                   

Pro každého z nás je klíčem k úspěšnému dni kvalitní a dostatečný spánek. Velmi důležitým faktorem samozřejmě je, jak dlouho spíme, ale nejen to. Velkou roli sehraje také poloha, ve které se tělo při spánku nachází. Některé z nich Vám mohou se zdravotními problémy pomoci, jiné zase tyto problémy podpoří. 

Nejčastěji spíme v těchto polohách

  • na boku
  • na zádech
  • na břiše
iZdroj fotografie: Pixabay.com
Poloha při spaní může ovlivňovat jeho kvalitu

Každá z výše uvedených poloh má kromě jiného stupně pohodlnosti také své výhody a nevýhody. Spánek na zádech krásně narovná záda, rozloží hmotnost našeho těla rovnoměrně a díky tomu ráno nedochází k nepříjemné bolesti zad a krční páteře. Na druhou stranu se tato poloha nedoporučuje lidem, kteří se potýkají s problémem chrápání, neboť ležením na zádech se bude jejich chrápání prohlubovat. 

Spánek na boku je hned po spánku na zádech označován za druhou z nejlepších variant. Tato poloha Vám může pomoci při trávících obtížích. I páteř zůstává v rovné poloze pro dostatečný odpočinek po náročném dni. 

iJedna z nejčastějších poloh

Spaní na břiše nebývá moc doporučovaným způsobem odpočinku. Při ležení na břiše tlačí na tělo celá naše váha a tělo si neodpočine tak dobře jako při předchozích dvou variantách. Nicméně se stále jedná o jednu z nejoblíbenějších poloh. Lidem, které trápí chrápání, umožňuje klidný spánek a také uvolňuje od bolesti beder. 

Další faktory ovlivňující kvalitu spánku

Pro kvalitní spánek rozhodně nestačí jen zvolit správnou polohu a spát dostatečně dlouho. Důležité je také mít se na čem dobře vyspat. Proto věnujte pozornost správnému výběru matrace i polštáře pod hlavu. U polštáře se zaměřte na jeho výšku a materiální vlastnosti. U výběru matrace dbejte na správnou výšku a tvrdost. 

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Naučte se spát při správné poloze

Těsně před spaním se také zkuste vyvarovat koukání do elektroniky. Nesledujte v posteli sociální sítě na telefonu, těsně před spánkem zanechte práce na počítači a raději si přečtěte pár stran dobré knihy. A čemu to pomůže? Pokud těsně před spaním omezíte elektroniku, bude se Vám lépe usínat. Udělejte maximum pro kvalitní spánek.

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Kvalitní spánek je základem
Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Zobrazit další články