Podle ruského vědce lze imunitu těla obnovit během několika minut

Imunita je pro náš organismus velice důležitá. Odborníci přicházejí s řadou rad a tipů, jak obranyschopnost posílit. Některé mohou být překvapivé a ne úplně příjemné.

i Zdroj fotografie: Pixabay.com
                   

Cítíte, že váš imunitní systém není to, co býval? Zdá se vám, že jste náchylní k nemocem? Vyzkoušejte jednoduchou domácí metodu k posílení vaší imunity. Tento inovativní postup k posilování imunitního systému propaguje proslulý moskevský profesor Sergej Bubnovski. Přichází se dvěma způsoby ochlazování těla.

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Posilování imunity je třeba

Základem této metody je střídání tepla a chladu a to především v oblasti nohou. Sám profesor si každý den po práci dává chodidla do ledové lázně. Je potvrzeno, že tento způsob otužování funguje jako prevence proti nemocem jako například chřipka a nachlazení. 

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Posílit obranyschopnost jde různými způsoby

Studie v Evropě

V Anglii proběhla studie, ve které vědci potvrdili, že studená sprcha každý den způsobí zvýšení počtu bílých krvinek, hlavních bojovníků s nemocemi. Vědci z britské univerzity zjistili, že když tělo záměrně vystavíme chladu, snaží se samozřejmě zahřát. Tím se zrychluje metabolismus, což posiluje imunitní systém a zvyšuje produkci bílých krvinek.

Německá studie se zaměřila na plavání ve studené vodě. Tento typ otužování vede k takzvanému oxidačnímu stresu, tedy krátkodobé nerovnováze základních funkcí kyslíku v těle. Tato stresová situace není pro tělo lehká, ale stane-li se rutinou, přinese tělu mnoho výhod. Nastartují se antioxidační reakce a tělo se bude snadněji zbavovat škodlivin. Imunitní systém bude pracovat lépe než kdy dřív.

Bubnovského metody

Nohy do ledu

Vanu nebo větší nádobu naplňte studenou vodou a přidejte kostky ledu. Do této lázně ponořte nohy na 10 – 15 sekund. Nejlepší doba pro takovouto ledovou lázeň je večer před spaním, a to pravidelně každý den.

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Nohy do ledu

Studená sprcha

Sprchovat se můžete samozřejmě teplou vodou tak, jak jste zvyklí. Před koncem sprchy je dobré ochladit si co nejstudenější vodou zase alespoň nohy. Nic se nemá přehánět, a proto si sami určete, jak bude voda chladná a jak dlouho ji necháte na nohy téct. Čím déle se však budete takto otužovat, tím více zvládnete. A tělo se vám odmění. 

iZdroj fotografie: Pixabay.com
Studená sprcha
Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Zobrazit další články