Stačila jediná zpráva od praktického lékaře a život se mi obrátil vzhůru nohama. Během několika minut jsem přišla o všechny peníze

Neblaze proslulým předváděcím akcím, na kterých prodejci agresivně tlačili na seniory, není zcela konec. Stále se najdou šmejdi, kteří naivity starší generace využívají.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Doby, kdy tradiční šmejdi používali celkem triviální metody a zvali zejména seniory na své předváděcí akce, kde jim pod nátlakem vnucovali předražené výrobky, se mohou zdát dávno zapomenuté. Jenže to je omyl. Podobné triky se objevují stále. Přesvědčila se o tom na vlastní kůži i čtenářka DámskéhoDeníku Jaroslava D. z Prahy. „Myslela jsem si, že jde o zdravotní vyšetření. Teď mám doma hromadu vitamínů, které neberu,“ postěžovala si.

Myslela si, že na vyšetření ji pozval lékař

Zatímco dříve šmejdi zvali seniory na své agresivní předváděcí akce prostřednictvím letáků, nyní jim posílají SMS. Kde berou kontakty, není jasné. Podle serveru TN loni firma Grand medical efekt lákala starší lidi na zdravotní vyšetření. V podstatě ale šlo o předváděcí akci. „Vážili nás a tak, ale to trvalo chvilku. A pak to začalo. Kupte si tohle a tohle,“ vzpomíná paní Jaroslava. Za své penze si nemůže vyskakovat.

Pozvánka na rádoby zdravotní vyšetření přišla naší čtenářce v SMS zprávě. „Myslela jsem si, že mi ji poslal můj doktor,“ říká paní Jaroslava. Doplňky stravy údajně prvotřídní kvality, které na akci byly prezentované, ani zdaleka nepatřily k nejlevnějším. Jeden vyšel řádově na tisíce korun. Přesto si je paní Jaroslava koupila v dobré víře, že tak dělá něco pro své zdraví. A nebyla sama. „Byli tam manželé, kteří si nakoupili za deset tisíc,“ dodala.

Předváděcí akce už nejsou v kurzu

Paní Jaroslavě na akci nepřišlo nic podezřelého. „Vypadali, že vědí, o čem mluví. A když nakupovali i ostatní, myslela jsem, že to funguje, tak jsem se taky přidala,“ vysvětluje. Teď sice má předražené vitamíny, ale musí živořit, protože měla jen malé úspory a o ty nákupem přišla. O praktiky společnosti se podle serveru TN loni začala zajímat Česká obchodní inspekce i Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Policie vyzvala poškozené, aby se jí ozvali. Jak prodejci přišli ke kontaktům na seniory, není zřejmé.

Tok informací na inetrentu iZdroj fotografie: Freepik

Moderní technologie o nás sbírají a zpracovávají ohromné množství dat a vznikají databáze, se kterými se obchoduje. Podle údajů České obchodní inspekce však počty předváděcích akcí významně poklesly. „Výsledky našich kontrol potvrzují, že konání klasických předváděcích akcí je na ústupu. Nekalé a agresivní praktiky šmejdů se však přesouvají do internetového obchodování, na sociální sítě nebo do oblasti nabídky a nákupu energií,“ uvádí se na webu inspekce.

Co si myslíte o podivných firmách, které cílí na seniory?

Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Zobrazit další články