Některá umělecká díla jsou obestřena tajemnými záhadami, které z nich dělají exkluzivní drahocennost. Třeba jako zdánlivě nevinný obraz dítěte s divným pohledem.
Lidé se rádi obklopují uměleckými předměty, protože jsou stylové, krásné i inspirativní. Existují ale i díla, která spíš nahánějí husí kůži. Třeba historické panenky, staré fotografie či podivné artefakty nebo třeba obrazy. Po jednom takovém obrazu vystaveném ve výloze starožitnictví v přímořském letovisku St Leonards-on-Sea na jihu Anglie zatoužila jedna kupující. Brzy ale strašidelné dílo přišla vrátit.
Obraz děvčátka obklopuje zlá aura
Portrét dívky v červených šatech byl mezi vzácnými obrazy, které podle webu TheTelegraph přinesl do starožitnictví neznámý muž. Majitele obchodu obraz okamžitě zaujal. Nešlo ale o to, že by byl namalovaný vyhlášeným mistrem nebo nějakou brilantní technikou. Zarazil ho zneklidňující výraz holčičky. V podstatě ho děsil. Dal obraz do výlohy s cenovkou 25 liber, což je asi 700 korun, a záhy se našel kupec.
K velkému překvapení majitele obchodu se ale zákazník ve dveřích starožitnictví objevil krátce poté znovu. A obraz přinesl s sebou. Podle serveru Lelum chtěl dílo vrátit, protože ho prý obklopuje zlá aura. Dokonce za něj kupující ani nechtěl vrátit peníze. Starožitník si uvědomil, že ho dívka z obrazu také znervózňuje. Měl pocit, že ho neustále sleduje velmi nepříjemným pohledem, který nevěstil nic dobrého.
Dvakrát prodaná, dvakrát vrácená
Dílo se vrátilo zpátky do výlohy obchodu, ale tentokrát s nižší cenovkou. Starožitník se ho prostě také chtěl zbavit. Nejenže ho stresoval, ale svou roli v jeho uvažování sehrály i špatné dojmy z obrazu, které mu vylíčil vystrašený zákazník. Na cenovku tedy napsal 20 liber, což je asi 560 korun. Ale to nebylo všechno. Aby varoval další kupce, opatřil dílo také cedulkou, že obraz je možná prokletý.
Žena, která si obraz navzdory varování koupila, ho ale přišla vrátit hned druhý den. Byla zjevně rozrušená a třásla se. Ani ona za něj nechtěla peníze zpět. Prodavači řekla, že ji pohled dívky z obrazu velmi děsí a prokleté dílo už nikdy nechce vidět. Starožitník obraz opět vystavil ve výloze a přidal cedulku s nápisem: „Je zpátky! Dvakrát prodána a dvakrát vrácena! Máte dost odvahy?“ Příběh děsivého obrazu se stal hitem sociálních sítí. Jeho hodnota stoupla a nového majitele záhy našel.