Chlapec s Downovým syndromem začal trucovat a lehl si na zem. Neuvěříte, co pak udělal jeho učitel

Když člověku nechybí empatie, dokáže ostatním podat pomocnou ruku a zařídit, aby se cítili lépe. Své o tom ví i chlapec s Downovým syndromem, kterému pomohl jeho učitel.

Chlapec s Downovým syndromem i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Děti s Downovým syndromem nebo autismem potřebují v životě podporu, empatii a hlavně pochopení. Je skutečně smutné, že se na lidi s autismem ostatní často koukají skrze prsty a neuvědomují si, že jde o nemocné jedince, kteří potřebují podporu a dávku shovívavosti i pochopení. Naštěstí však existují lidé, kteří vědí, jak k takovým jedincům přistupovat, jak je uklidnit a jak jim ukázat, že jim rozumí. Mezi takové lidi patří i učitel, který se stal hrdinou dnešního příběhu.

Chlapec s Downovým syndromem

Učitelé mohou značně přispět k pomoci studentům se speciálními potřebami a výzvami. Jedním dobrým příkladem je učitel, který se snaží pomoci studentovi s autismem a Downovým syndromem tím, že si lehne vedle něj na zem. Pro mnohé lidi se to může zdát jako naprosto nesmyslná činnost, ale pro děti s autismem je to určitý projev pochopení. 

Mají to těžké

Děti s handicapem často chodí do školy a učitelé jsou první, kdo se o nich dozví. Učitelé mají vždy informace od rodičů o tom, jak se chovat ke studentovi s postižením, a jsou zvyklí s nimi pracovat. Některé děti však nemají dostatek informací, jak se k postiženým studentům chovat, a mohou být nepříjemné, často se jim mohou vysmívat, a co je nejhorší, bohužel je často ani nedokážou pochopit. 

Chlapec s Downovým syndromem iZdroj fotografie: Depositphotos

Věděl, jak na něj 

Na jednu základní školu začal chodit malý kluk s Downovým syndromem a autismem. Jeho maminka informovala učitele a školu o jeho stavech, při kterých se chová odmítavě. Učitelé nebyli schopni se s těmito stavy vypořádat, ale kluk nakonec vždy spolupracoval. Jednoho dne se vše změnilo, když do školy přišel nový zástupce ředitele. Když se kluk s postižením rozhodl lehnout si před školou na zem, zástupce ředitele mu místo kritiky položil otázku, jak se má, a lehl si vedle něj.

Protože začal mluvit s klukem ze stejné pozice, kluk se uklidnil mnohem rychleji a zvládl situaci lépe. Byl to skvělý zástupce ředitele pro školu a dokázal to úžasným činem, za který si od zaměstnanců vysloužil hlasitý potlesk.

Co na nápad učitele říkáte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Marek Motyčák

Zobrazit další články