Většinu času, kdy komunikujeme s lidmi okolo, využíváme tím, že se jím díváme do očí. Je to naprosto logické, jelikož signály, které očima vysílají, jsou pro výměnu informací zásadní.
Směr, kam se díváme
O tom, co si někdo myslí nebo co cítí, se toho ze směru očí moc nedozvíme. Jakmile se člověk zaměří na nějakou věc, většinou poznáme, zda se mu líbí nebo ne. Pokud se ale jen tak nepřítomně dívá do strany, myšlenky z toho moc vyčíst nejdou. Co ale můžeme zjistit je to, jestli se nám nepokouší lhát. Kouká se doleva? V tom případě se snaží vzpomínat, nebo si něco zapamatovat. Naopak pohled vpravo značí kreativnější myšlení, což indikuje snahu lhát.
Oční zornice
Nad našimi zornicemi nemáme absolutně žádnou kontrolu. Asi každý víme, že při větším světle máme zornici zúženou a při malém osvětlení se zornice rozšiřuje. Co jste ale možná nevěděli, je to, že když nás zajímá osoba, objekt či nějaké téma, naše zornice se rozšiřují. S tímto faktem přišel Eckhard Hess – schválně se na to zkuste někdy během konverzace zaměřit.