Restaurace na apríla nabízela 42 000 Kč každému, kdo si na čelo nechá vytetovat její logo. Potetovaný muž nepochopil vtip a chce peníze

Velký skandál se roztočil kolem restaurace, která ke své propagaci použila poněkud kontroverzní marketingové praktiky. Podniku dokonce hrozí ztráta licence.

Tatér v rukavicích tetuje i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Marketingové kampaně útočící na smysly, emoce i peněženky zákazníků jsou stále kreativnější a důmyslnější. V honbě za ziskem jsou některé firmy schopné udělat i dost bizarní věci, aby dosáhly svého. Pro spoustu lidí je těžké rozpoznat, co je ještě seriózní informace a co už nadsázka. Jedna restaurace, která je proslulá vypisováním zajímavých výzev na sociálních sítích, už ale překročila mez. Její aprílový žertík má překvapivou dohru.

Podivný vtípek vzal fanoušek vážně

Jedna z poboček řetězce filipínských restaurací Taragis Takoyaki se na apríla vytasila s přinejmenším kontroverzním vtípkem. Na sociálních sítích totiž vypsala výzvu, v níž nabízela v přepočtu 42 tisíc korun každému, kdo si na čelo nechá vytetovat její logo. Jeden z fanoušků to ale vzal vážně. „Už se na tom pracuje, počkám na vaši odpověď,“ napsal u příspěvku a podle webu Inquirer přidal i fotografii.

Do této restaurace jedině bez roušky, nebo za příplatek. Za nezakrytá ústa dostávají návštěvníci slevu

Podnik zřejmě taková reakce zaskočila, a tak svou výzvu smazal. Jenže škody už byly napáchané. Bylo nasnadě, že se muž bude domáhat slibované odměny. V tom ho povzbuzovala i většina diskutujících, kteří vnímají jednání restaurace jako nezodpovědné, nedbalé a necitlivé. Kvůli kulturním odlišnostem spousta tamních obyvatel navíc ani nezná západní zvyky, včetně právě aprílových žertíků, a snadno se tak nachytají.

O restauraci se začalo zajímat ministerstvo

Závažnost své výzvy bere podnik na lehkou váhu a odmítá nést zodpovědnost. „Je přece apríl. Nevěřte nikomu a ničemu. Stejně jako kterýkoliv jiný den. Opakujeme, že Taragis Takoyaki nenese žádnou odpovědnost za události, k nimž došlo. Děkujeme,“ citoval server prohlášení restaurace. Podle webu SCMP se nakonec ukázalo, že nešťastníkem, který si nechal na čelo vytetovat logo, byl Ramil Albano.

Udělal to prý proto, že potřeboval peníze na zajištění svého nejmladšího dítěte, které má Downův syndrom. Neetická marketingová strategie restaurace, která chtěla upoutat pozornost sociálních médií, odstartovala pořádný skandál. Nakonec musel podnik muži nějakou částku vyplatit. Navíc se o Taragis Takoyaki začalo zajímat ministerstvo průmyslu a obchodu a uvedlo, že zvažuje pozastavení nebo zrušení registrace společnosti.

Co říkáte na podivný aprílový vtípek?

Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Zobrazit další články