Upřímná zpověď prodavačky. Žena prozradila, co nejhoršího zákazníci v obchodě dělají. Těžko uvěřit, budete mít husí kůži

Jedna z pokladních se rozhodla říci „dost“. Její vzkaz všem zákazníkům je jednoznačný – pro příjemnější a efektivnější nakupování by měli své chování změnit.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Pracovní podmínky pokladních se, doufejme, za posledních několik let stále zlepšují. Ženy a muži „za kasou“ získávají motivační ohodnocení, upravuje se i délka pracovní doby. Že se jedná o významnou skupinu zaměstnanců, potvrzují i výzkumy. Jen v roce 2016 pracovalo na této pozici přes 180 tisíc zaměstnanců. Co se bohužel ovšem příliš nemění, je chování zákazníků. Ti svým jednáním přispívají k dusné atmosféře a mnohdy ke konfliktům. Jedna z pokladních proto vystoupila z řady a promluvila.

Výkon prodavačů ovlivňují především zákazníci

Být prodavačem / prodavačkou pravděpodobně není sen většiny lidí. Ovšem pravdou je, že „někdo tu práci dělat musí“. Fakt, že vy byste si ji nevybrali, ještě neznamená, že musíte na ty, kdo ji vykonávají, hledět z patra. Jakkoliv se může zdát tato práce podřadná, je pro všechny zákazníky velmi důležitá. Bez pokladních by si totiž nikdo nezakoupil ani suchý rohlík. Tedy příště, až půjdete do obchodu, nedívejte se na pokladní jako na někoho podřadného – uvědomte si, že jste rovnocenní.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Nepříjemní zákazníci kazí den všem okolo. Přitom by stačilo jen pozdravit a usmát se

Z dalšího vyprávění nejmenované prodavačky vyplývá, že mnoho zákazníků si na této profesi demonstruje právě vlastní nadřazenost. Hozené peníze nejsou výjimkou. Proto si zkuste uvědomit, jak byste se cítili vy, kdyby s vámi někdo jednal tímto způsobem. A když už v tom budete, zkuste si doma před odchodem do obchodu přibalit kromě nákupních tašek i úsměv a trochu slušného vychování. Pozdravit, když k pokladní dojdete, popřípadě se na ni / na něj usmát, zlepší den jak vám, tak jí.

Zákazníkova spolupráce odráží rychlost pokladních

Pro pohodlný, rychlý a efektivní nákup je důležité, aby zákazníci spolupracovali. Základem spolupráce je například vyskládání nákupu na pokladní pás. Pokud si do obchodu nosíte vlastní košíky, vozíky či tašky, kam nákup ihned skládáte, nestačí je položit před pokladní.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Nákup byste měli vykládat na pokladní pás. V opačném případě zdržujete všechny (pokladní i další zákazníky)

Vždy je důležité, abyste zboží z těchto přepravních zařízení vyndali a položili právě na pokladní pás. V případě, že tak neučiníte, vytvoří se za vámi fronta a pokladní je ve stresu kvůli nevrlým pohledům ostatních zákazníků.

Pokud jste „ukáznění“ a zboží na pás vykládáte s předstihem, určitě nezapomínejte na používání tzv. rozdělovače. Ty jsou k dispozici u každé pokladny a pomáhají oddělit dva po sobě následující nákupy. Ačkoliv můžete svůj nákup položit dále od předchozího, pro prodavače to není jasný signál, že se jedná o jiného zákazníka. Někdy se totiž stává, že jeden zákazník má svůj nákup „roztahaný“ po celém pásu.

iZdroj fotografie: Depositphotos
Pokladna nejsou informace, tudíž zde není vhodné zjišťovat cenu zboží

Dobrým tipem na závěr, který avizovaná pokladní poskytla, je sledování ceny jednotlivých produktů. Pokladna nejsou informace. Tedy když nevíte u konkrétního zboží cenu, nemůžete si ho vzít s sebou a u pokladny zjistit, že „ho za tu cenu nechcete“ a nechat ho tam. Způsobujete tím značné komplikace jak pokladní (je nutné položku stornovat a následně vrátit), tak zákazníkům za vámi, kteří čekají a čekají. Když ovšem budete výše uvedené tipy respektovat, může se z nakupování stát i příjemný zážitek.

Zdroj: Transparency

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Zobrazit další články