Z iPhonu se stal šampón: Pan Hladík řeší bizarní záměnu zásilky

Z drahého iPhonu se během přepravy stal šampón. Pan Hladík řeší bizarní záměnu zásilky a spory se Zásilkovnou.

Smutný zamyšlený muž i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Posílání cenného balíku se pro pana Hladíka proměnilo v naprosto bizarní situaci. Jeho iPhone, který měl dorazit kamarádovi, se totiž cestou ztratil a místo něj dorazil balík se šampónem. Nepříjemná záměna vyvolala zmatky se Zásilkovnou a řadu otázek ohledně odpovědnosti a kompenzace – ta totiž připomínala spíše výsměch.

Z iPhonu se stal šampón

Když se pan Hladík rozhodl poslat svůj iPhone kamarádovi, v žádném případě netušil, že mu místo něj dorazí balík se šampónem. „Od kamaráda mi přišly peníze předem. Já jsem zadal požadavek do Zásilkovny do aplikace, že chci podat zásilku do kamarádem určeného boxu,“ popsal s tím, že přístroj pečlivě zabalil do bublinkové fólie a krabičky.

Herečka Mahulena Bočanová významný pohled

Bočanové došel během Vánoc šampon na vlasy, tak použila jar

Přesto se ale balík během přepravy zřejmě zaměnil. „Kamarád volal a následně mi posílal fotky s tím, že místo mobilního telefonu, který si ode mě koupil ještě s příslušenstvím, mu přišel nějaký šampón,“ doplnil podle serveru TN dále. Po zjištění problému tak okamžitě podal reklamaci a kontaktoval zákaznickou linku.

„Potvrdili mi, že s největší pravděpodobností došlo k chybě zaměstnance Zásilkovny při vyzvedávání zásilky přímo z toho boxu, ale že se nemám bát, že vzhledem k tomu, že to zboží je ve vyšší hodnotě, tak o své peníze nepřijdu,“ řekl pan Hladík. Přesto reakce společnosti, která přišla později, byla velkým zklamáním – nabídli mu jen 300 Kč a vrácení platby za dopravu.

Na vyšší kompenzaci nemá nárok 

Pan Hladík se poté snažil zjistit, jak k záměně došlo, ale konkrétní odpovědi se nedočkal. „V tuhle chvíli je to v té fázi, že jsem dával podnět na Český telekomunikační úřad. Byl jsem s tím i na policii. Tam mi ale řekli, že v jednání Zásilkovny neshledali nic protizákonného,“ popsal další vývoj. Zásilkovna totiž uvádí, že balíčky nad 10 tisíc korun jsou rizikové a pokud nedojde k jejich pojištění službou Kompenzace hodnoty zásilky, nese odpovědnost zákazník.

matka a dcera

„Královna dávek“ se nechce vrátit do práce. Tvrdí, že je příliš stará

Balíky ve skladu iZdroj fotografie: Depositphotos

I samotní právníci varují před tímto nepříjemným problémem. „Pokud zákazník zasílá nějaké výrobky nebo zboží, které jsou dražší než právě těch paušálních 300 korun, tak rozhodně doporučujeme si takový balík pojistit,“ říká Martin Pitron z dTestu. Pan Hladík nyní zvažuje trestní oznámení, ale zda se situace obrátí k lepšímu, bohužel zůstává nejisté. 

Jak byste takovou situaci řešili vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Lukáš Jírovec

Zobrazit další články