Za své letenky řádně zaplatili. Na letišti jim ale bylo řečeno, že musí přidat dalších 7 700 Kč, aby se vůbec mohli odbavit

Rodině byl na letišti naúčtován poplatek za odbavení. K chybě došlo z důvodu nefunkčnosti internetových stránek, letecká společnost však odmítá peníze vrátit.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

V současné době je možné koupit letenky přes mnoho agentur a zprostředkovatelů, ale spousta lidí využije raději bezpečnější cestu, a to že si zakoupí palubní vstupenky přímo u dané letecké společnosti. Bohužel se ale stává, že i takto je velmi nejisté, zda odcestujete, nebo nebudete muset připlácet mnoho dalších skrytých poplatků. V takové situace se ocitla také rodina z Anglie.

Poplatek zaplatili, aby nepropásli dovolenou

Čtyřčlenná rodina žijící v Bangoru v hrabství Down se těšila na svou plánovanou dovolenou. Přes internet si zarezervovali a zaplatili letenky z Belfastu do Malagy a už jen odpočítávali dny, které do odletu zbývaly. Před odjezdem na letiště ještě matka kontrolovala rezervaci, přičemž si všimla, že aplikace nefunguje. Když se konečně přihlásila do systému, přečetla si, že si již odbavili online. Ve skutečnosti však rodina žádné QR kódy nedostala.

Když se na letiště dostavili dvě hodiny před odletem, jak je psáno v letových podmínkách, byli zde informováni, že se neodbavili. Aby toho nebylo málo, letištní personál jim sdělil, že jim bude účtován příplatek za odbavení a poskytnutí palubních lístků. Celková částka činila 7700 Kč za celou rodinu. Ta tuto částku na místě samozřejmě uhradila, aby mohli nastoupit na letadlo, a nepromeškali tak svou vysněnou dovolenou.

Poslali stížnost, ale peníze dosud zpět nedostali

Na letišti stihli ještě mluvit s manažerem, který si zapsal do systému, že rodina své údaje zadala správně, a dal jim číslo, na které se měli obrátit s žádostí o vrácení peněz. Na dané telefonní číslo tedy zavolali, a tam jim bylo sděleno, že musí vyplnit formulář a podat stížnost, což tedy udělali. Dosud ale žádné peníze nedostali. Poslali už několik e-mailů, na které jim ale nepřišla odpověď. Až po několikátém urgování obdrželi standardní zprávu, ve které se dozvěděli, že se neodbavili online, proto museli peníze zaplatit. Letecká společnost pomoc odmítá.

Letadlo v oblacích iZdroj fotografie: Depositphotos

Daná letecká společnost však na svých stránkách uvádí, že nemá žádné skryté poplatky a pokud by se našel nějaký nespokojený zákazník a potřeboval pomoc, může kontaktovat specializovaný tým zákaznických služeb telefonicky, e-mailem nebo osobně. Rodina nyní neví, jak situaci dále řešit, protože vše udělali správně a k dane situaci došlo jen z důvodu nefungujících internetových stránek společnosti. Jak sami uvedli, zaplatit 7700 Kč jen za to, že jim byly vytištěny letenky, je opravdu moc.

Co byste dělali v takové situaci?

Zdroj: Mirror
Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Zobrazit další články