IQ je zkratka pro inteligenční kvocient. Ten díky testům určuje inteligenci člověka v porovnání s ostatními lidmi v populaci.
Mezi rodiči panuje mnoho tipů, jak podpořit rozvoj dítěte. Ve velkém množství informací je ale mnohdy těžké poznat, které jsou prospěšné a které naopak mohou uškodit. Je tedy dobré, když se rady ohledně našich dětí opírají o vědecké studie. Díky nim totiž máme jistotu, že tyto rady opravdu fungují. K některým takovým objevům došel i behaviorální psycholog Bryan Roche.
Blogový příspěvek na webu je vědecky prokázán
O své poznatky se dělí na svém vlastním blogu Psychology Today. V příspěvku uvádí několik tipů, které mohou pomoci zlepšit funkce mozku. Unikátní na nich je, že mohou být aplikovány v jakémkoliv věku a vždy budou mít potřebný účinek. Pokud těchto pár tipů budeme dodržovat u svých dětí, mohou díky nám dosáhnout lepších výsledků ve škole. Nejedná se o nijak časově ani finančně náročné metody, praktikovat je tedy může každý rodič.
Důležitou složkou pro podporu našeho mozku jsou omega 3 mastné kyseliny. Ty obsahuje hlavně rybí olej. Zlepšuje nejen mozkovou funkci, ale také brání naše tělo před kardiovaskulárními chorobami. Jelikož je pro mozek tato látka opravdu prospěšná, je obsažena i v mateřském mléce, a do těla dítěte se tak dostává již od jeho narození. Následně je potřeba ji doplňovat, protože kojenecká strava již tuto složku neobsahuje.
Pokud budeme s dětmi denně mluvit, budou chytřejší
Roche na základě svých studií doporučuje, aby děti začaly co nejdříve konzumovat nejen ryby, ale také brokolici a špenát. Zdrojem omega 3 mastných kyselin jsou dále vlašské ořechy, ostružiny, maliny, jahody a borůvky. Další radou, jak mozkové funkce našich dětí podpořit, je komunikace s nimi. K podpoře slouží také jednoduché hry nebo hádanky. Je zapotřebí mozek dětí neustále procvičovat a neodbíjet ho trávením času u televize nebo počítače.
Velmi prospěšné je také čtení. Děti si tak nenásilně zvyšují slovní zásobu. Při čtení je vhodné měnit hlas a používat emoce, udržíme tak lépe pozornost dítěte. Je dobré se při čtení dítěte ptát, jestli příběhu rozumí, a případně po něm chtít, ať nám ho část převypráví. Díky tomu víme, že udržuje bdělost a svůj mozek opravdu aktivně zapojuje. Opakujte svým dětem, že jsou chytré. Pokud něčemu totiž věříme, často tak podvědomě podporujeme to, že se to změní ve skutečnost.