Českou poštu čekají další změny a již brzy se rozlučte s možností vyzvednutí nebo poslání balíku. Její existence by přesto měla pomáhat milionům lidí.
Po zrušení stovek poboček České pošty ohlásil ministr vnitra Vít Rakušan další změny. Ty by se měly realizovat do konce roku 2025, kdy se Česká pošta v podstatě rozdělí na 2 části a změní se v jakýsi superúřad, který bude pomáhat občanům v komunikaci s ostatními institucemi. Celý proces by měl stát něco kolem 3 miliard korun. Počítejte však s tím, že balík si přes Českou poštu již nepošlete, k tomu vám pomůže jiná služba.
O většinu služeb občané nejeví zájem
Hlavním důvodem transformace České pošty je fakt, že o většinu jejích služeb již občané nejeví žádný zájem. Důsledkem je tok finančních prostředků na místa, kde nejsou potřeba, což znamená obrovskou ztrátu. „Chceme představit takové služby, které budou všude v Česku dostupné, o které bude zájem a pomůžou státu i poště,“ nechal se slyšet ministr vnitra.
Česká pošta se změní v jakýsi superúřad, který bude pomáhat lidem s digitální komunikací, informuje server TN. V České republice žije kolem 20 % lidí, kteří nejsou schopni držet krok s modernizací služeb a potřebují pomoct. Za pomoci České pošty by pro ně však nemělo být problémem vyřídit, co potřebují na jednotlivých úřadech.
Převzetí části agend některých úřadů
To ale není vše, Česká pošta by měla převzít i části agend některých úřadů. S kým se rozhodně počítá už nyní, je Úřad práce ČR. Česká pošta bude sloužit jako kontaktní místo mezi občanem a státem, Úřad práce ČR učiní své služby lépe dostupné právě na pobočkách České pošty, jak je uvedeno na webu ČeskéPošty. „Jsme největší pomáhající organizace v ČR, naším cílem je být lidem fyzicky i digitálně co nejblíž,“ uvedl generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.
Digitalizace se postupně dotkne všech úřadů, například v letošním roce skončila povinnost vozit s sebou papírovou zelenou kartu. Stačí ji předložit v elektronické podobě, jak jsme již informovali na našem webu DámskýDeník. Plán přeměny podoby České pošty, jak ji znáte dnes, zahrnuje 3 fáze – představení nezbytných úkonů k naplnění cíle, funkce České pošty jako prostředníka mezi klientem a jiným úřadem a vyčlenění služeb Balíkovny, která převezme logistickou část České pošty. Posílání balíků vám tedy nezajistí Česká pošta, ale Balíkovna.