Za energie máme přeplatek 11 000 Kč, už jsme se těšili, za co je utratíme. Peníze nám ale nevrátí, nechají si je na neurčito

Rozčílená zákaznice se opakovaně domáhala u svého dodavatele energií, aby jí přeplatek byl vrácen na účet. Ve svém snažení ale zatím nebyla úspěšná.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

V době nebývale drahých energií se domácnosti děsí okamžiku, kdy dojde na vyúčtování. Může se ale stát, že ani přeplatek nemusí být nakonec bůhvíjakou výhrou. Přesvědčila se o tom i čtenářka DámskéhoDeníku Iveta M. z Prahy. Snažili jsme se šetřit, kde se jen dalo, což se zaplaťpánbůh promítlo do vyúčtování. Těšili jsme se, že přeplatek využijeme. Že peníze asi nedostaneme, mě vůbec nenapadlo,“ napsala nám do redakce čtenářka.

Na našich penězích může firma vydělávat

Spotřebu energií si rodina paní Ivety hlídala. Nechtěla se dostat do situace, kdy bude muset doplácet vysoké sumy. To se nakonec vyplatilo. „Přišlo nám vyúčtování a měli jsme přeplatek 11 tisíc korun. To je v téhle době nezanedbatelná částka. Už jsme si naplánovali, jak peníze využijeme. Šokovalo mě, že nám je nevrátili a nechali si je na neurčitou dobu. Za nás rozhodli o našich penězích, to se přece nedělá. Kde to jsme?“ uvedla rozčílená čtenářka.

Velký přehled cen energií na letošní zimu. Podle aktuálních informací nás čekají krušné časy

Namísto toho, aby dodavatel energií přeplatek zákaznici vyplatil, převedl ho do následujícího zúčtovacího období. „Oni zadržují naše peníze a můžou na nich i vydělávat, protože úroky na bankovních účtech jsou teď opravdu zajímavé. Proč bychom na nich nemohli vydělávat my. Takový přístup se mi ani trochu nelíbí,“ podotkla paní Iveta. Pokusila se požádat dodavatele o uhrazení přeplatku, ale zatím marně. Na její e-mailové stížnosti nikdo prý nereagoval.

Dodavatele kontaktovala, ale zatím bez úspěchu

Přesto nehodlala boj o vrácení přeplatku vzdát. Opakovaně kontaktovala zákaznickou linku dodavatele energií. „Nemohla jsme se tam dovolat. Asi až na desátý pokus jsem mluvila s pracovníkem, který mi tvrdil, že přeplatek už poslali. Po týdnu jsem se znovu pokoušela dovolat a to mi pro změnu řekli, že mou stížnost prověří. Prostě jako u blbejch na dvorečku. Samé výmluvy a do dneška se nic nezměnilo a na přeplatek pořád čekáme,“ vysvětlila paní Iveta.

Naštvaná žena telefonuje se zákaznickou linkou iZdroj fotografie: Freepik

Podobných případů je ale celá řada. Podle spotřebitelského portálu VašeStížnosti s nevyplacením přeplatku mají dlouhodobě problémy zákazníci jedné konkrétní firmy. Řízení s jednotlivými dodavateli či zprostředkovateli podrobně nemůžeme komentovat. Elgas ovšem opravdu patří, co se týká podání spotřebitelů, mezi často zmiňované společnosti,“ cituje nedávné vyjádření mluvčího Energetického a regulačního úřadu Jana Hamrníka server TN.cz.

Zjistila, že stejný problém řeší celá řada lidí

Když se paní Iveta podívala na spotřebitelský server, nevěřila vlastním očím. „Tolik lidí si stěžuje na nevrácení přeplatku u stejného dodavatele a mají úplně stejnou zkušenost jako my. To mě pořádně vyděsilo. Jak je to možné, jak to, že s tím úřady nic nedělají?“ stěžuje si čtenářka. Pokud dodavatel neuhradí přeplatek zákazníkovi na základě výzvy, může se pak podle portálu Kurzy domáhat navrácení prostřednictvím exekuce. Musí mít v ruce ale rozhodnutí o přiznání pohledávky.

Jaké zkušenosti máte s dodavateli energií?

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Zobrazit další články