Lavinu odstartovala reakce obchodního řetězce na stížnosti lidí, kteří měli zdravotní problémy po konzumaci zakoupeného hotového jídla. Slíbil jim tučnou kompenzaci.
Poněkud bizarním způsobem se snažili přijít k pořádnému balíku peněz zákazníci obchodního řetězce Žizňmart v ruském Jekatěrinburgu. Olizovali vejce, aby se nakazili salmonelózou. Prodejny totiž nabízely kontaminované jídlo, po jehož konzumaci lidé dostali vážné zažívací potíže. Na stížnosti lidí, kteří se obrátili na organizaci na ochranu spotřebitelů Rospotrebnadzor, prodejce zareagoval nabídkou tučného odškodného. A začala mela.
Obchodní řetězec slíbil tučné odškodné
Kauza začala celkem nenápadně. Několik zákazníků si v síti prodejen Žizňmart koupilo hotové jídlo. Když ho ale snědli, objevily se u nich silné střevní infekce. Úřad na ochranu spotřebitelů evidoval 18 nachlup obdobných stížností. Obchodní řetězec je nevzal na lehkou váhu. Vydal prohlášení, v němž deklaroval, že pokud budou jako zdroj nákazy lidí potvrzeny pokrmy z jeho prodejen, odškodní poškozené.
Nešlo o žádnou symbolickou částku, ale naopak o velmi velkorysou kompenzaci. Podle serveru Pravda měl každý dostat milion rublů, což je v přepočtu asi 260 tisíc korun. Vcelku nenápadný případ začal v tu chvíli nabírat pořádně na obrátkách. Jakmile se o nebývale vysokém odškodnění dozvěděla prostřednictvím sociálních sítí veřejnost, každý po něm zatoužil.
Zákazníci olizovali vejce přímo v prodejně
V prodejnách se začali objevovat zákazníci, kteří doufali, že také vyinkasují tučné odškodné. Velkolepě skupovali potraviny v naději, že se také nakazí salmonelózou. Někteří byli tak zoufalí, že dokonce olizovali vajíčka přímo v supermarketu. „Zdá se, že ten milion byl idiotský nápad. Chtěl jsem lidi odškodnit za vzniklé problémy, ale cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly,“ cituje zakladatele sítě Žizňmart Ivana Zaičenka web OddityCentral.
🤯🤯🤯 Residents of Yekaterinburg, Russia began licking eggs in Zhiznmart supermarkets in hopes of getting salmonella so they could receive the 1,000,000 rubles promised by the owner Ivan Zaichenko as compensation to his customers who allegedly got poisoned in his stores.… pic.twitter.com/MdAaIDAM1E
— Natalka (@NatalkaKyiv) May 29, 2024
Podle něj si vychytralí zákazníci začali stěžovat prostě na všechno. Například také na zdravotní potíže z jídla, které snědli v dubnu. Firma proto upřesnila své stanovisko o poskytnutí odškodného a uvedla, že na něj má nárok oněch 18 lidí, kteří své potíže nahlásili Rospotrebnadzoru. A pouze v případě, že se prokáže nákaza z jídla zakoupeného v Žizňmartu. „Takže prosím, neolizujte vejce, je to nebezpečné,“ vzkázal jim Zaičenko.