Chlapec s Downovým syndromem začal trucovat a lehl si na zem. Neuvěříte, co pak udělal jeho učitel

Když člověku nechybí empatie, dokáže ostatním podat pomocnou ruku a zařídit, aby se cítili lépe. Své o tom ví i chlapec s Downovým syndromem, kterému pomohl jeho učitel.

Chlapec s Downovým syndromem i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Děti s Downovým syndromem nebo autismem potřebují v životě podporu, empatii a hlavně pochopení. Je skutečně smutné, že se na lidi s autismem ostatní často koukají skrze prsty a neuvědomují si, že jde o nemocné jedince, kteří potřebují podporu a dávku shovívavosti i pochopení. Naštěstí však existují lidé, kteří vědí, jak k takovým jedincům přistupovat, jak je uklidnit a jak jim ukázat, že jim rozumí. Mezi takové lidi patří i učitel, který se stal hrdinou dnešního příběhu.

Chlapec s Downovým syndromem

Učitelé mohou značně přispět k pomoci studentům se speciálními potřebami a výzvami. Jedním dobrým příkladem je učitel, který se snaží pomoci studentovi s autismem a Downovým syndromem tím, že si lehne vedle něj na zem. Pro mnohé lidi se to může zdát jako naprosto nesmyslná činnost, ale pro děti s autismem je to určitý projev pochopení. 

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.


Mají to těžké

Děti s handicapem často chodí do školy a učitelé jsou první, kdo se o nich dozví. Učitelé mají vždy informace od rodičů o tom, jak se chovat ke studentovi s postižením, a jsou zvyklí s nimi pracovat. Některé děti však nemají dostatek informací, jak se k postiženým studentům chovat, a mohou být nepříjemné, často se jim mohou vysmívat, a co je nejhorší, bohužel je často ani nedokážou pochopit. 

Chlapec s Downovým syndromem iZdroj fotografie: Depositphotos

Věděl, jak na něj 

Na jednu základní školu začal chodit malý kluk s Downovým syndromem a autismem. Jeho maminka informovala učitele a školu o jeho stavech, při kterých se chová odmítavě. Učitelé nebyli schopni se s těmito stavy vypořádat, ale kluk nakonec vždy spolupracoval. Jednoho dne se vše změnilo, když do školy přišel nový zástupce ředitele. Když se kluk s postižením rozhodl lehnout si před školou na zem, zástupce ředitele mu místo kritiky položil otázku, jak se má, a lehl si vedle něj.

Protože začal mluvit s klukem ze stejné pozice, kluk se uklidnil mnohem rychleji a zvládl situaci lépe. Byl to skvělý zástupce ředitele pro školu a dokázal to úžasným činem, za který si od zaměstnanců vysloužil hlasitý potlesk.

Co na nápad učitele říkáte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Marek Motyčák

Zobrazit další články